فردای کرمان – گروه جامعه: استاندار کرمان با بیان اینکه در انجام کار، باید به گونهای رفتار و عمل کنیم که اربابرجوع راضی باشد، گفت: «دستگاههای اداری رضایتمندی مراجعهکنندگان را ارزیابی کنند».
به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا کرمان، محمدجواد فدائی امروز نهم مردادماه در جلسهی شورای اداری استان کرمان با اشاره به اصلاح سیستم اداری اظهار کرد: «امروزه برای ناکارآمدی سیستم اداری اصطلاحی تحت عنوان بروکراسی اداری استفاده میشود در حالی که بروکراسی به تنهایی لغت مثبتی است و منفی نیست. اما آنچه متداول شده از بروکراسی اداری به عنوان ناکارآمدی سیستم استفاده میشود».
وی افزود: «سیستم اداری در واقع اجرای مقررات و قوانین در اداره است و یک بُعد مقررات و بعد دیگر اجرای آنهاست و وقتی به ناکارآمدی سیستم و سازمان اشاره میکنیم باید توجه کرد کدام بُعد مورد نظر است».
فدائی با مطرح کردن این سوال که معیار ناکارآمدی سیستم اداری چیست؟ اظهار کرد: «اگر به اینگونه سوالات به خوبی پاسخ داده شود، کمک میکند تا سیستم کارآمدی داشته باشیم».
استاندار کرمان با اشاره به اینکه رضایتمندی ارباب رجوع معیار است، بیان کرد: «ممکن است کار ارباب رجوعی را انجام ندهید و راضی باشد و ممکن است کارش را انجام بدهید و ناراضی باشد زیرا اذیت شده تا کارش انجام شده است».
فدائی با اشاره به اینکه در مدیریت مدرن عوامل مختلفی از جمله صحت کار، یکسان برخورد کردن با مراجعین و ... بیان میکنند که در نهایت به رضایتمندی مراجعهکننده میرسد، افزود: «در انجام کار، باید به گونهای رفتار و عمل کنیم که ارباب رجوع شاد و راضی باشد و مدیریت مدرن برای رسیدن به این معیار سیستم طراحی کرده است».
وی گفت: «در صورت موافقت مدیران، این موضوع را مصوب کنیم که دستگاههای اداری خودشان رضایتمندی مراجعهکنندگان را ارزیابی کنند». /پ
*عکس: کانال اعتدال کریمان
نظر خود را بنویسید
نظرات
برخلاف آنچه که گفته شده, ناکارآمدی "سیستم اداری" ؟!! موجود را نمی توان تنها به دو بعد " مقررات " و "اجرای آن " تقلیل داد.
ریشه های این ناکارآمدی را در بحران مدیریت و نبودن یک نظام کارآمد نظارتی میتوان یافت.
بها ندادن به تربیت نیروی انسانی و آموزش صحیح آن و اهمیت ندادن به مراجعین و تثبیت کادر ها با هر نوع عملکرد تا پایان خدمت 30 ساله میتواند بخشی از این عوامل باشد.