گروه جامعه - مدیر کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه صداوسیما دارای ظرفیتهای مهمی است که میتواند در معرفی جاذبههای گردشگری استان نقش بسزایی ایفا کند گفت: «ظرفیتها و جاذبههای تاریخی، فرهنگی و گردشگری و همچنین صنایعدستی و آداب و رسوم کرمان، سوژههای مناسبی برای برنامهسازان و مستندسازان صداوسیمای مرکز کرمان است».
به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی در نشست با معاونان صداوسیمای مرکز کرمان، اظهار کرد: «خوشبختانه در سالهای گذشته شاهد همکاریهای خوبی بین صداوسیما و اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کرمان بودهایم که در آیندهی نزدیک نتایج خوبی را بهدنبال خواهد داشت».
وی به راهاندازی کمپین تبلیغاتی برای معرفی جاذبههای گردشگری استان کرمان اشاره کرد و افزود: «صنعت گردشگری صنعتی فرابخشی است و برای رونق این صنعت سایر دستگاهها نیز باید همکاری لازم را با اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان به عنوان متولی آن بعمل آورند».
فعالی با بیان اینکه در حال حاضر بهترین شرایط برای تولید برنامههای جدید برای معرفی جاذبههای گردشگری استان کرمان وجود دارد، اضافه کرد: «بدون شک بعد از مهار ویروس کرونا شاهد رونق دوبارهی صنعت گردشگری استان کرمان خواهیم بود».
وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ظرفیتهای گردشگری فراوانی است که باید معرفی و شناسانده شوند، ادامه داد: «امیدواریم با برگزاری جلسات متعدد با حضور معاونان و مدیران صداوسیما بتوانیم موضوع معرفی جاذبههای گردشگری را جدیتر پیگیری کنیم تا شاهد حضور بیش از پیش گردشگران در این استان باشیم».
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کرمان افزود: «ظرفیتها و جاذبههای تاریخی، فرهنگی و گردشگری و همچنین صنایعدستی و آداب و رسوم این استان، سوژههای مناسبی برای برنامهسازان و مستندسازان صدا وسیمای مرکز کرمان است».
وی با بیان اینکه باید از نقشآفرینی شخصیتهای فرهنگی در برنامههای تولیدی بهره ببریم، بیان کرد: «این برنامهها باید با محتوای قوی تولید شوند و از گویش کرمانی در آنها نیز استفاده شود».
فعالی خاطرنشان کرد: «برای پیشبرد اهداف صنعت گردشگری دیار کریمان باید سطح همکاریهای صداوسیما و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان بیش از گذشته تقویت شود». /پ
21655
مدیر کل میراثفرهنگی استان:
نظر خود را بنویسید