فردای کرمان – گروه جامعه: معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان اینکه توزیع کتابهای درسی دانشآموزان از ۲۵ مرداد برای متوسطه اول آغاز شده و برای سایر پایهها و رشتهها از ۱۰ تا ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد، از دانشآموزانی که تغییر رشته، تغییر مدرسه یا تکرار پایه داشتند خواست نسبت به اصلاح اطلاعات خود در سامانهی ثبت سفارش کتابهای درسی تا دوم شهریور ماه اقدام کنند.
به گزارش فردای کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سراسری، اسدالله مرتضایی دربارهی نحوهی توزیع کتابهای درسی که از روز گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: «روند توزیع کتابهای درسی از منطقه به مدرسه از ۲۰ مرداد شروع شده بود و از ۲۵ همین ماه هم توزیع کتاب به مدرسه و دانشآموزان آغاز شد».
وی ادامه داد: «روند توزیع کتابهای درسی از ۲۵ مرداد برای متوسطه اول آغاز شده است و برای سایر پایهها و رشتهها از ۱۰ تا ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد».
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به اینکه دانشآموزان با توجه به اعلام زمانبندی مدارس برای دریافتهای کتابهای خود باید اقدام کنند، گفت: «این اقدام به منظور رعایت پروتکلهای بهداشتی و جلوگیری از تجمع صورت میگیرد همچنین توزیع صرفا از طریق مدارس صورت خواهد گرفت».
مرتضایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا مشکل کمبود یا بینظمی در توزیع کتابهای درسی مانند سال گذشته تکرار نشود، اظهار کرد: «با توجه به اینکه امسال همهی کتابها از طریق مدرسه توزیع میشود و توزیع دوگانه نداریم بنابراین انتظار میرود مشکلی بابت کمبود یا توزیع نامتوازن نداشته باشیم».
وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت سفارش کتاب درسی به علت باقی ماندن بخش قابل توجهی از دانشآموزان تا ۳۱ شهریور ادامه دارد، تاکید کرد: «دانشآموزانی که تغییر رشته، تغییر مدرسه یا تکرار پایه داشتند حتما نسبت به اصلاح اطلاعات خود در سامانهی ثبت سفارش کتابهای درسی اقدام کنند و مهلت در نظر گرفته شده برای آنها تا دوم شهریور است در غیر این صورت کتاب به آدرس اولیه ارسال خواهد شد و برای دانشآموزان مشکلساز خواهد بود». /پ
نظر خود را بنویسید