فردای کرمان – گروه اطلاعرسانی: مدیر دفتر هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان گفت: «با سیستمی شدن فرآیندها در شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان تاکنون بیش از ۲۸۳ میلیارد ریال صرفهجویی اقتصادی صورت پذیرفته و سالانه ۶۱۰ اصله درخت را حفظ کردیم».
به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، نیک پور با اشاره به میزان صرفهجویی کاغذ با استفاده از سیستمی کردن فرایندها در سال گذشته، بیان کرد: «یکی از چشماندازهای شرکت در سال ۱۴۰۴ عدم مراجعهی حضوری مشترکین به شرکت، است به این معنا که با فراهم کرد زیرساختهای لازم بتوانیم میزان مراجعهی حضوری مشترکین به شرکت را به صفر برسانیم».
وی افزود: «از اوایل سال ۹۸ شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان جزو شرکتهای پیشگامی بود که با اجرای پروژهی قبض سبز که از سوی شرکت مادر تخصصی توانیر ابلاغ شده بود برای حذف قبوض کاغذی برق بیش از ۵۵۱ هزار مشترک اقدام کرد و با اجرای آن، بیش از ۲۰ میلیارد ریال صرفهجویی اقتصادی و پیشگیری از قطع ۱۵۳ اصله درخت در سال شد».
نیکپور خاطرنشان کرد: «شرکت برق جنوب استان کرمان برای تحقق این هدف با تهیهی نقشهی استراتژیک و تدوین برنامههای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همچنین با بررسی مجدد فرایندهای شرکت ضمن الکترونیکی کردن و حذف فرمهای اضافهی کاغذی باعث کاهش هزینههای شرکت شد».
وی افزود: «این شرکت وظیفهی خدماترسانی به ۱۶ شهرستان استان را برعهده دارد که مسافت بعضی از آنها از مرکز استان بیش از ۴۰۰ کیلومتر است؛ بنابراین با پیادهسازی سیستم اتوماسیون اداری جهت تبادل الکترونیکی نامهها که ۵۳۲ کاربر از آن استفاده میکنند بیش از یک میلیون و ۷۴۸ هزار فرم یا برگ کاغذی کم شده و مبلغ ۱۵۹ میلیارد ریال صرفهجویی اقتصادی صورت گرفته و مانع قطع شدن ۳۱۸ اصله درخت شده استم.
نیکپور اضافه کرد: «سیستم اتوماسیون اداری علاوه بر صرفهجویی اقتصادی و زیستی باعث کاهش زمان تبادل اطلاعات شده که این مهم ضمن تسریع در انجام فرایندها رضایت ارباب رجوع را نیز در بر داشته است».
وی افزود: «با پیادهسازی سیستم جامع مالی و اداری و حذف بیش از ۱۱۰ هزار فرم یا برگ کاغذی علاوه بر صرفهجویی ۱۰ میلیارد ریالی باعث نجات ۲۱ اصله درخت در سال شده است».
مدیر دفتر هیات مدیره و مدیر عامل شرکت اظهار کرد: «با پیادهسازی سیستم جامع اتوماسیون اداری به دلیل الکترونیکی شدن فرایندها، امکان عدم مراجعهی حضوری پیمانکاران جهت پیگیری صورت وضعیت و سایر موارد مرتبط در سطح شرکت فراهم شده است».
وی گفت: «در حوزهی فروش و خدمات مشترکین نیز با تکمیل و توسعهی سیستم جامع خدمات مشترکین و همچنین واگذاری برخی خدمات به دفاتر پیشخوان بیش از ۹۰۶ هزار برگ فرم معادل ۸۲ میلیارد ریال صرفهجویی اقتصادی شده و ۹۳ اصله درخت به چرخهی طبیعت بازگشتند».
نیکپور همچنین اضافه کرد: «در حوزهی فنی و مهندسی نیز بیش از ۱۳۳ هزار برگ فرم معادل ۱۲ میلیارد ریال صرفهجویی اقتصادی صورت گرفته و از قطع ۲۵ اصله درخت در سال جلوگیری شده است».
وی بیان کرد: «با مجموع اقدامات صورت پذیرفته تاکنون بیش از ۲۸۳ میلیارد ریال صرفهجویی اقتصادی صورت پذیرفته و سالانه ۶۱۰ اصله درخت را حفظ کردیم و امیدواریم با ادامهی روند بازنگری و الکترونیکی شدن فرایندهای شرکت، بتوانیم در راستای ماموریت شرکت برای رسیدن به تامین برق مطمئن، پایدار و اقتصادی؛ فراگیر و سازگار با محیط زیست به منظور ارتقاء رفاه عمومی و توسعهی پایدار، گامی موثر برداریم».
نظر خود را بنویسید