فردای کرمان – گروه جامعه: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اخلاقمداری و اطلاعرسانی مسئولانه را ضرورت امروز فضای رسانهای کشور برشمرد و روزنامه اطلاعات و مدیریت آن را نمونهای شاخص و الگو از مدیریت اخلاقمدار، با تقوا و شایسته در رسانه توصیف کرد.
به گزارش فردای کرمان به نقل از روابطعمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خُدادی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامهی بازدیدهای هفتگی از رسانههای کشور برای بررسی مسائل و مشکلات آنها و قدردانی از حضور فعال و مسئولانهی رسانهها در شرایط خاص کرونا، در موسسهی مطبوعاتی «اطلاعات» حاضر شد و ضمن دیدار و گفتگو با حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی و جمعی از مدیران و پیشکسوتان این روزنامه، از تحریریه روزنامه اطلاعات بازدید کرد.
خدادی نقش و حضور حجتالاسلام والمسلمین دعایی بهعنوان پیشکسوت و بزرگخاندان رسانهای کشور در ایجاد فضای همدلی همبستگی و دلبستگی به نظام و انقلاب اسلامی را بسیار مغتنم و تاثیرگذار خواند و از خدمات شایسته و ارزشمند وی در طول چهار دههی گذشته در تقویت بنیان اخلاقی، صمیمیت و فروتنی در بین خانوادهی بزرگ رسانهای کشور قدردانی کرد.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب رسانهها در شرایط پیچیدهی ناشی از شیوع کرونا، از مدیران رسانهها و فعالان عرصهی اطلاعرسانی کشور به خاطر همکاری نزدیک با دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا قدردانی کرد.
خُدادی در ادامه، اخلاقمداری و اطلاعرسانی مسئولانه را ضرورت امروز فضای رسانهای کشور برشمرد و روزنامه اطلاعات و مدیریت آن را نمونهای شاخص از رسانهها و مدیران اخلاقمدار توصیف کرد.
او در عین حال، توسعهی کمی بدون رشد کیفی رسانهها در کشور را یکی از مشکلات معاونت مطبوعاتی برای برنامهریزی و سیاستگذاری در این عرصه بیان و اظهار کرد: «مشکل ما در سیاستگذاریهای حمایتی از رسانهها توسعهی کمی در همهی ابعاد و نتیجه آن، تحمیل هزینههای هنگفتی است که در صورت تداوم به اتلاف منابع ملی میانجامد».
خدادی افزود: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با استفاده از منابع مالی خود، حدود ۴۵۰۰ خبرنگار را بیمه کرده، در حالی که هزاران نفر از خبرنگاران نیز در خود رسانهها بیمه هستند و همچنان تعدادی نیز مدعی کار خبرنگاری هستند که بیمه نشدهاند؛ مشکل این است که مدعیان کار خبرنگاری از میزان افرادی که کار خبرنگاری میکنند در بسیاری مواقع بیشتر است، و این معضلی برای مدیریت فرهنگی کشور است».
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش برای توسعهی کیفی، ارتقای مهارت و افزایش میزان تاثیر و کارکرد رسانه و تقویت اقتصاد رسانه را از مهمترین سیاستها وهدفگیری این معاونت برشمرد.
حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، سرپرست مؤسسهی اطلاعات نیز در این نشست از تلاش مجموعهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران سخت تحریم و شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد.
معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از این دیدار، با حضور در تحریریهی اطلاعات با خبرنگاران و دبیران تحریریه این روزنامه گفتوگو کرد.
نظر خود را بنویسید