فردای کرمان – گروه جامعه: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش دربارهی چگونگی برگزاری امتحانات دانشآموزان ابتدایی توضیح داد و گفت که آزمونهای دورهی ابتدایی بهصورت کیفی - توصیفی است و انجام تدریجی تکالیف و عملکرد دانشآموزان مبنای ارزشیابی پایانی قرار خواهد گرفت اما به دنبال آن هستیم تا برای پایههای اول و دوم ابتدایی ارزشیابی بهصورت حضوری و با ایجاد گروههای کوچک ۴-۵ نفره انجام شود.
به گزارش فردای کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سراسری، رضوان حکیمزاده دربارهی چگونگی برگزاری امتحانات نوبت اول در دورهی ابتدایی، بیان کرد: «دستورالعمل ارزشیابی دانشآموزان مطابق با شرایط کرونا را ابلاغ کردیم و با توجه به اینکه آزمونهای دورهی ابتدایی به طور کیفی - توصیفی است از ابتدا تاکید داشتیم که روند آموزش و ارزشیابی به طور فرایندی پیش برود».
وی ادامه داد: «انجام تدریجی تکالیف و عملکرد دانشآموزان در این دوران مبنای ارزشیابی پایانی قرار خواهد گرفت که امیدواریم این استراتژی بازخوردهای مناسبی هم داشته باشد».
معاون آموزش ابتدایی اضافه کرد: «به دنبال آن هستیم تا برای پایههای اول و دوم ابتدایی ارزشیابی به طور حضوری و با ایجاد گروههای کوچک ۴-۵ نفره داشته باشیم».
وی افزود: «در این روش در نظر داریم دانشآموزان به طور گروههای ٣ تا ۴ نفره در مدرسه حضور پیدا کرده و معلم دربارهی بخشهای مختلف دروس از دانشآموزان ارزشیابی لازم را به عمل آورد».
حکیمزاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شرایط کرونا و آموزش مجازی تاثیری بر تکرار پایهی دانشآموزان در سال تحصیلی گذشته یا تضعیف عملکرد آنها داشته است یا خیر، بیان کرد: «در سال تحصیلی گذشته همانند سالهای قبلتر تعدادی از دانشآموزان با تکرار پایه یا نمرهی توصیفی نیاز به تلاش مواجه شدند، اما این روند افزایش قابل ملاحظهای نداشت و در ارزیابیها جهش نشان نمیدهد». /پ
نظر خود را بنویسید