فردایکرمان ـ گروه اقتصاد: معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در آیین معرفی مدیرعامل جدید گلگهر سیرجان، بر توسعهی اکتشافات، توسعهی زیرساختها، ارتقای بومیسازی قطعات و استمرار مسئولیتهای اجتماعی در گلگهر تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار فردایکرمان، وجیهالله جعفری، پنجشنبه دوم بهمنماه در آیین تکریم ملارحمان مدیرعامل سابق گلگهر سیرجان و معرفی عتیقی مدیرعامل جدید، اظهار کرد: «این جلسه برای قدردانی از مهندس ملارحمان و آرزوی موفقیت برای مهندس عتیقی تشکیل شده است. مهندس ملارحمان را سالیان زیادی است که میشناسم و سوابق و تجارب بسیار خوبی دارد و فردسالم و متخصص و امانتدار خوبی است. ما همه امانتدار هستیم وهر مسئولیتی داده میشود امانت است و اگر بتوانیم بهخوبی کار کنیم و در زمان تحویل امانت جای تبریک دارد و به ایشان از این بابت تبریک میگویم. ایشان، توسعههای خوبی را شروع کردند و طرحهای نیمهتمام را ادامه دادند و افزایش تولید را داشتند که نیاز امروز کشور است. مهندس عتیقی هم دارای تجارب خوب و از خود مجموعهی گلگهر است که برای توسعههای بیشتر در منطقه تجربههای ایشان، مفید خواهد بود».
وی با بیان اینکه قطعا از مدیرعامل جدید حمایت خواهیم کرد، افزود: «از تجارب مهندس ملارحمان نیز در کشور استفاده میکنیم که نتیجهی آن رشد تولید و رونق اقتصادی خواهد بود».
جعفری سپس گفت: «زنجیرهی فولاد کشور از سنگآهن گرفته تا واحدهای پاییندستی با طرح جامعی که اجرا شد در حد نسبی در حال نزدیکی به توازن است. امیدواریم پیشبینی 55 میلیون تنی باتوجه به تامین مواد اولیه از داخل در سال 1404 محقق شود که البته رشد سالیان گذشته بیانگر آن است به این هدف، میرسیم. البته توسعههای دیگری در سواحلی چون چابهار را هم پیگیری میکنیم که مجزا از این طرح است».
وی با بیان اینکه زنجیرهی فولاد در اقتصاد کشور اثرگذار است و گلگهر از بزرگترین نقشآفرینان در زنجیرهی فولاد کشور است، تصریح کرد: «نگاه به گلگهر شهرستانی و استانی نیست بلکه ملی است».
وی در ادامه، برخی اولویتهای ایمیدرو را برشمرد و توضیح داد: «از نکات مهم در رشد معدن، اکتشاف است. در گذشته حرکتهای خوبی در این زمینه با توان بخش خصوصی و مجموعههایی از جمله گلگهر شروع شده و انتظار داریم گلگهر این موضوع را در صدر برنامهها بهعنوان یکی از استراتژیهای اصلی بداند که در توسعهی گلگهر و مناطق محروم استان کرمان نیز بسیار مفید خواهد بود».
وی ادامه داد: «توسعهی زیرساختها انتظار دیگری است که امیدواریم چون گذشته دنبال شود».
جعفری با اشاره به پروژهی انتقال آب از خلیجفارس که به گلگهر رسیده است، اظهار کرد: «این پروژه، ملی است و خط دوم و سوم آن میتواند در بسیاری از استانهای کشور اثرگذار باشد و امروز خیلی از نگرانیهای توسعهی صنعت و حتی شرب کاسته شده است».
وی با بیان اینکه استفاده از نخبگان و جوانان تحصیلکردهی کشور میتواند گرهگشا باشد، گفت: «امروز هستههای دانشی را باید در بخش معدن و صنعت بهکار ببریم. در چند مجموعه این کار را انجام دادیم و جواب هم گرفتیم. خیلی از کشورها طرف قرارداد ما بودند اما نیامدند که با ریسک و همت مدیران این شرایط تغییر کرد و به دانش فنی و تکنولوژی موردنیاز رسیدیم. توقع داریم این موضوع نیز در سرلوحهی کار مدیرعامل محترم گلگهر قرارگیرد چرا که توان آن در شرکتها وجود دارد».
وی ادامه داد: «توجه به مسئولیتهای اجتماعی نیز از مسائل مهم است و گلگهر در این زمینه اقدامات مهمی تاکنون انجام داده و باید آن را همچنان ادامه داد».
معاون وزیر صمت بیان کرد: «در سازمان توسعه به دنبال کمک به مجموعههای بزرگ هستیم، بومیسازی از اولویتهای ماست، ایجاد هستههای دانشی را دنبال میکنیم، مراکز تحقیقاتی راهاندازی و نخبگان را داریم جذب میکنیم، تعریف شرکتهای سهامی، تکمیل پروژههای نیمهتمام در بخش خصوصی و تامین مالی آن از طریق بورس را هم دنبال میکنیم».
جعفری با تاکید بر اینکه در ایمیدرو نگاه ملی داریم، گفت: «در گلگهر، در سال 99 حداقل 630 میلیارد تومان به بهرهبرداری میرسد و دو هزار میلیارد تومان برنامهریزی کلنگزنی داریم».
وی تصریح کرد: «گلگهر در بخش معدن و صنایعمعدنی کشور نقشی اساسی دارد». / الف
نظر خود را بنویسید