فردای کرمان – گروه اقتصاد: با آغاز موج چهارم کرونا در کشور و اعمال دوبارهی محدودیتهای کرونایی، علاوه بر تعطیلی برخی کسب و کارها، برخی کارمندان دورکار شدند و سفرهای بین استانی نیز محدود شد، این موضوع باعث شد تا تردد در شهرها و جادهها با کاهش همراه شود و از همین رو مصرف بنزین پایین بیاید.
به گفتهی رئیس صنف جایگاهداران کشور با اعمال محدودیتها برای مقابله با کرونا در اردیبهشتماه امسال، مصرف بنزین تا ۱۵ درصد کاهش داشته است.
به گزارش فردای کرمان به نقل از ایرنا سراسری، مصرف بنزین در کشور با انجام سهمیهبندی در آبان سال ۹۸ و به دنبال آن شیوع کرونا و اعمال محدودیتها، با کاهش همراه شد. این کاهش آنچنان با شتاب بود که در فروردین سال گذشته، مصرف بنزین به حدود ۵۰ میلیون لیتر در روز رسید.
با کاهش محدودیتها، البته مصرف بنزین نیز بیشتر شد اما دیگر به بالای ۱۰۰ میلیون لیتر در روز نرسید.
در تعطیلات عید امسال اما از آنجا که محدودیتی برای سفر وجود نداشت، مصرف بنزین دوباره صعودی شد و در مجموع فروردین امسال در مقایسه با فروردین سال ۹۹، ایرانیها ۶۰ درصد بنزین بیشتری مصرف کردند.
با آغاز موج چهارم کرونا در کشور اما دوباره محدودیتهای کرونایی بازگشت و چند هفته نیز ادامه داشت.
در این محدودیتها، علاوه بر تعطیلی برخی کسب و کارها، برخی کارمندان دورکار شدند. سفرهای بین استانی نیز محدود شد. این موضوع باعث شد تا تردد در شهرها و جادهها با کاهش همراه شود و از همین رو مصرف بنزین پایین بیاید.
رئیس صنف جایگاهداران کشور با تایید کاهش مصرف بنزین به دلیل اعمال محدودیتهای کرونایی، گفت: «مصرف بنزین در این مدت حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است».
اسدالله قلیزاده در ادامه با اشاره به اینکه بهطور کلی جایگاهها در سال گذشته با کاهش ۳۰ تا ۷۰ درصدی فروش مواجه بودند و حتی در ایام عید نیز میزان فروش در مقایسه با سالهای قبل از کرونا بسیار پایینتر بود، ادامه داد: «پیگیریهای فراوانی برای حل مشکلات موجود و برگرداندن عرضه و مصرف این فرآورده به حالت طبیعی سالیان قبل انجام دادیم ولی نتیجهای حاصل نشده است».
وی افزود: «کافیست دقت کنیم که وقتی جایگاه سوخت فرآوردهی کمتری میفروشد حتی نمیتواند هزینههای جاری خود را پوشش دهد و عملا زیان روزانه و عدمالنفع برای جایگاهدار دارد».
نظر خود را بنویسید