فردای کرمان – گروه جامعه: رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمان از ارائهی ۴۱۵ فعالیت بهصورت نیمهحضوری و ۴۳۵ خدمت به صورت كاملا الكترونیک توسط دستگاههای اجرایی استان خبر داد و گفت: «برای افزایش این خدمات به ۵۸۵ خدمت نیمهحضوری (۲۳ درصد) و ۶۷۴ خدمت كاملا الكترونیک (۲۶ درصد) تا پایان سال جاری برنامهریزی شده است».
به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی سازمان سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمان، جعفر رودری در جلسهی شورای راهبری توسعهی مدیریت استان با اشاره به جایگاه این شورا در تصمیمسازی و همچنین جریانسازی فرآیندهای اداری استان، بیان کرد: «طراحی سازوكارهای مناسب برای اجرایی کردن سیاستهای كلی نظام اداری و نقشهی راه اصلاح نظام اداری، پیشبینی بودجهی مناسب برای اجرای برنامههای اصلاح نظام اداری ،تدوین واجرای برنامههای لازم برای مدیریت عملكرد دستگاه و ارتقای كارایی، تصویب سیاستها و راهكارهای تحول نظام اداری در استان، سیاستگذاری در خصوص رفع موانع واگذاری فعالیتهای قابل واگذاری دستگاههای اجرایی به بخش غیر دولتی از جمله اهداف مهم شورای رابری توسعه است».
وی با اشاره به بند ۱۲ سياستهای كلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اثربخشی و كارايی در فرآيندها و روشهای اداری، خاطرنشان كرد: «قریب ۲۵۷۱ خدمت شناسهدار در دستگاههای اجرایی استان شناسایی شده كه تاكنون ۳۳۸ خدمت از آنها اصلاح و برنامهریزی شده و تا پایان سال جاری فرآیندهای اصلاح شده با هدف ارائهی خدمات باكیفیتتر و رضایتمندی بیشتر مراجعین به ۵۷۸ خدمت افزایش مییابد».
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمان همچنین با اشاره به خدماترسانی برتر، نوین و كیفی به منظور ارتقای سطح رضایتمندی و اعتماد مردم در دستگاههای اجرایی به عنوان یکی از سیاستهای کلی نظام اداری و راهاندازی میز خدمت در ادارات، افزود: «هدف از استقرار میز خدمت حضوری در دستگاههای اجرایی، اطلاعرسانی شفاف، امكان اخذ درخواست خدمت از مراجعین، انجام كلیهی استعلامات و انجام فرآیندهای بیندستگاهی مورد نیاز، قابلیت ارائه و تحویل خدمت به مراجعین، امكان ارسال پیامک به منظور اطلاعرسانی مراحل پردازش درخواست خدمت و در نهایت نظرسنجی در ارتباط با كیفیت خدمات ارائه شده است».
وی توضیح داد: «از ۲۵۷۱ خدمت شناسهدار دستگاههای اجرایی ۱۱۶۹ خدمت قابلیت ارائه در میز خدمت را دارند».
رودری، تعداد خدمات در میز خدمت حضوری دستگاههای اجرایی استان را تاكنون ۵۳۵ خدمت، شامل ۱۰۶ خدمت فقط اطلاعرسانی، ۱۲۶ خدمت تراكنشی و ۳۰۳ خدمت بهصورت تعاملی اعلام کرد و افزود «پیشبینی شده تا پایان سال جاری خدمات تراكنشی به ۱۹۶ خدمت و خدمات تعاملی به ۵۳۴ خدمت افزایش یابند».
دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان همچنین از ارائهی ۴۱۵ فعالیت بهصورت نیمهحضوری و ۴۳۵ خدمت به صورت كاملا الكترونیک توسط دستگاههای اجرایی استان خبر داد و گفت: «برای افزایش این خدمات به ۵۸۵ خدمت نیمهحضوری (۲۳ درصد) و ۶۷۴ خدمت كاملا الكترونیک (۲۶ درصد) تا پایان سال جاری برنامهریزی شده است». /پ
نظر خود را بنویسید