فردای کرمان – گروه جامعه: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه پسته یک برند و یک ظرفیت برای جذب گردشگر به شهرستان رفسنجان است، گفت: «باید با استفاده از این ظرفیت، تورهای گردشگری متعدد و بستههای سفر متفاوتی را آماده کرد».
به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا کرمان، فریدون فعالی هشتم مهرماه در مراسم هفتهی گردشگری در رفسنجان با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری اظهار کرد: «گردشگری یک کالای لوکس در سبد خانوار است و در عجبم چرا قدر داشتههایمان را در حوزهی گردشگری در استان کرمان ندانستیم».
وی با بیان اینکه استان کرمان دارای ظرفیت و جغرافیای زیبا و پهناوری است که باید به آن باور داشته باشیم، ادامه داد: «بزرگترین خانه خشتی جهان و هفت اثر ثبت جهانی و سوغاتیهای متفاوت در استان کرمان وجود دارد».
فعالی افزود: «یک شاخص در حوزهی گردشگری داریم که به آن توانمندسازی محیط گفته میشود؛ که باید دید آیا از این داشته و ظرفیت درست استفاده میکنیم؟ بهنظر من در این شکل قضیه در استان کرمان نتوانستیم بهخوبی از این منابع استفاده کنیم».
وی با بیان اینکه طلای سبز یک برند است، گفت: «پسته یک برند و یک ظرفیت برای جذب گردشگران به سوی شهرستان رفسنجان است که باید با استفاده از این ظرفیت، تورهای گردشگری متعدد و بستههای سفر متفاوتی را آماده کرد».
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه چند بستهی سفر آماده شده و هتلها در مناسبتهای مرتبط با این فعالیتها توانستند برنامهی سفر ایجاد کنند، ادامه داد: «تیم فوتبال رفسنجان یک ظرفیت است که موجب شده از هتلهای این شهرستان استفاده شود».
وی خاطرنشان کرد: «باید از هر مناسبت برنامههای مختلف ایجاد و از برندینگ استفاده کرد که بتوانیم قوت خود را بالاتر ببریم و برنامههایمان را تعریف کنیم. در اسناد بالادستی استان کرمان هم در سند توسعه و هم در سند آمایش سرزمین در استان کرمان گردشگری بهعنوان اولویت در نظر گرفته شده، همچنین در شورای برنامهریزی توسعه استان هر سندی که برای هر شهرستانی که میخواهد مصوبه بگیرد، اولویت نخست آن، گردشگری محاسبه و دیده شده؛ اما آیا تأمین منابع متناسب با این اولویتها هست؟ بنابراین، این تناسب باید به وجود آید». /پ
نظر خود را بنویسید