فردایکرمان ـ گروه جامعه: معاون صنایعدستی کشور با بیان اینکه بهدنبال شناسایی بازارهای جدید برای فروش و صادرات صنایعدستی هستیم، گفت: «در این راستا بازارهایی مانند چین و روسیه را مدنظر قرار دادهایم».
پویا محمودیان افزود: «بر اساس پژوهشهای انجام شده در بازار چین میتوان گفت انواع و اقسام پارچههای قلمکار، سرمهدوزیها، هر چیزی که قلمزنیهای فاخر داشته باشد، کارهایی که با سنگ باشد و فاخر باشد، گلیمها و زیراندازهای فاخر و با نقوشی خاص و زیورآلات فاخر از جمله صنایعدستی مورد علاقه چینیهاست».
به گزارش فردایکرمان به نقل از ایلنا، معاون صنایعدستی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هفتم بهمنماه دربارهی برنامههایی که برای صادرات صنایعدستی در دوران پساکرونا در نظر دارند، گفت: «گسترش بازارهای صادراتی مدنظر است و قصد داریم صادرات چمدانی و رسمی را افزایش دهیم که در این راستا بازارهایی مانند چین و روسیه را مدنظر قرار دادهایم».
محمودیان با اشاره به امضای سند ۲۵ساله ایران و چین افزود: «میتوانیم از مفاد و ظرفیتهای این سند برای توسعه و فروش و صادرات صنایعدستی به چین استفاده کنیم. این مهم به ویژه در حوزه کالاهای فاخر و نفیس اهمیت زیادی دارد. باید در حوزه بازارشناسی، صادرات، ذائقهشناسی آنها تحقیق انجام دهیم و در این راستا میتوانیم بر روی بازار کشورهای جاده ابریشم نیز کار کنیم».
وی درخصوص بازار فروش صنایع دستی در کشورهایی که با آنها مراودات خوبی داریم مانند روسیه، نیز توضیح داد: «امسال دو طرح پژوهشی در حوزه صنایعدستی مصوب کردیم که یکی از آنها شناسایی بازار روسیه درباره صنایع دستی است. در مرحله نخست باید بازار روسیه را بشناسیم و به جایگاه صنایعدستی در آن پی ببریم. ببینیم چه صنایعدستی، با چه سلیقهای با چه قیمیتی برای چه کسانی باید تولید کرد. طرحهای پژوهشی تازه در حال انجام است و باید برنامههای لازم را اجرایی کنیم». /الف
نظر خود را بنویسید