فردای کرمان – گروه جامعه: معاون پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری کلاسهای فوق برنامه در مدارس اختیاری بوده و ملزم کردن دانشآموزان و اولیا در موعد ثبتنام و پس از آن به شرکت در کلاسهای فوق برنامه به صورت اجباری و اخذ وجوه آن ممنوع است.
نصیریان درخصوص حق ثبتنام مدارس هیأت امنایی نیز بیان کرد: «با توجه به مصوبۀ مدارس هیأت امنایی، اخذ حق ثبتنام مدارس فوق صرفا پس از تشکیل انجمن اولیا و مصوب کردن آنها امکانپذیر است، لذا در موعد ثبتنام اخذ هرگونه وجهی در این خصوص ممنوع است ».
به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا سراسری، هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نیز در جلسۀ ویدئو کنفرانس این اداره کل با روسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانها، تاکید کرد: «آنچه که امسال در بحث ثبتنام مورد انتظار است تکریم اربابرجوع و حفظ شأن مردم است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد ضمن اینکه وظیفۀ اصلی ما ثبتنام هست اما همراهی و همدلی با سایر واحدها بهمنظور جلب مشارکت در همۀ حوزهها مورد انتظار است و تخلفات هم لازم است مستندسازی شده و با اهتمام و جدیت بیشتری برخورد شود و با اشرافیت اطلاعاتی بتوانیم شعار ثبتنام امسال را محقق سازیم».
وی ادامه داد: «به هر میزان که در حوزۀ پیشگیری وارد شویم مدیریت راحتتری خواهیم داشت محدودهبندی مدارس امری ناگزیر است و باید با مدیریت درست آن را به نحو شایسته اجرا کرد. تنظیمگری روابط در استانها برعهدۀ رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد است که با برنامهریزی و مدیریت در دبیری شورای معاونین و پیگیریهای لازم میتوانیم سایر واحدها را همدل و همراه کنیم».
معاون نظارت اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش نیز یکی از مهمترین ویژگیهای مؤثر نظارت را، اقتصادی بودن آن دانست و توضیح داد: «اقتصادی بودن به این معنا است که عواید و سود نظارت باید بیشتر از هزینههای آن باشد».
سلیمی تاکید کرد: «دریافت وجوه در فصل ثبتنام و عدم رعایت صحیح محدودهبندی از مسائل حساس و کلیدی در امر ثبتنام است که لازم است با تدابیر پیشگیرانه این چالشها حل و فصل شود».
وی رؤسای ادارات آموزشوپرورش استانها را به جلوگیری از افراط و تفریط دعوت کرد و گفت: «نقطۀ ثقل ثبتنام سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ انجام نظارت صددرصدی و نظرسنجی از اولیا به روش هوشمند است».
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت قرار دادن مدارس ابتدایی در نظارتها، بیان کرد: «لازم است تدوین برنامهها و انجام بازخوردهای به موقع و سریع منجر به اصلاح فرایندها شده و بسیاری از مشکلات حل و فصل شود. همچنین لازم است همۀ رؤسای ادارات به قوانین و مواد مندرج در دستورالعمل دقت نظر کافی و وافی داشته و با نظارت منعطف و روان به شعار نصیب برابر آموزشی دست کنیم». /پ
نظر خود را بنویسید