فردای کرمان – گروه جامعه: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت ارشاد گفت: «در حال تدوین بستۀ حمایتی از رسانهها هستیم تا به تصویب هیات دولت برسانیم».
ایمان شمسایی با اشاره به اینکه روزانه یک میلیارد تومان از رسانهها حمایت میکنیم، بیان کرد: «سال گذشته ۱۹۶ میلیارد تومان پول آگهیهای دولتی و بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان پول یارانه و خرید تضمیی از رسانهها برای نهاد کتابخانهها بوده است».
وی افزود: «این در حالی است که رسانههای دولتی از یارانه محروم و خبرگزاریهای دولتی از کل این موارد محروم بودهاند».
به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا کرمان، وی ۲۳ تیرماه در نشست صمیمانه با مدیران و اصحاب رسانه استان کرمان اظهار کرد: «سیاست دولت سیزدهم در زمینۀ رسانه به این شکل است که هم صنف برای ما مهم است و هم بحث حرفهای و محتوا، و نباید هیچکدام فدای دیگری بشود».
شمسایی با اشاره به اینکه رویکردهای اخیر وزارت ارشاد ناظر به همین مباحث بوده، افزود: «قانون جدیدی اضافه نشده اما برخی موارد سختگیرانهتر شده است».
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه صاحب امتیاز باید خبرنگار را بیمه کند، ادامه داد: «سبد حمایتی وزارت ارشاد سبد محدودی است و نباید نشریات حتما قائم به یارانه باشند؛ ما داریم جواز کسب میدهیم».
شمسایی تصریح کرد: «آگهی دولتی در دست ما امانت است و باید حسن امانتداری را به جا بیاوریم و باید به رسانهای یارانه بدهیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد ضمن اینکه مشکلات ما زیاد است و مسائل حاکمیتی را نیز باید دید».
وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم عنصر مخاطب را کنار بگذاریم، رسانه ما متقاضی نخواهد داشت و باید به این مسئله توجه کرد، گفت: «به دنبال افزایش تعرفهها هستیم و داریم بستۀ حمایتی از رسانهها را تدوین میکنیم تا به تصویب هیات دولت برسانیم».
شمسایی با تاکید بر اینکه نگاه به رسانههای استانی و محلی تکلیف ماست، افزود: «دنیا در بحث حرفهای دارد به سمت تخصصگرایی میرود».
معاون استاندار کرمان و رئیس شورای اطلاعرسانی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین اظهار کرد: «در طرح جراحی اقتصادی و مردمیسازی یارانهها اتفاقاتی در برخی استانها افتاد، اما در استان کرمان با همکاری که رسانهها با ما داشتند و وضعیت استان، موضوع مدیریت شد و این را مدیون همۀ اصحاب رسانه هستیم که از همه تشکر میکنیم».
رحمان جلالی افزود: «در دورۀ بیماری کرونا نیز اصحاب رسانه در آگاهسازی، اقناعسازی و رعایت پروتکلهای بهداشتی روزانه به ما کمک کردند و یار ما بودند». /پ
نظر خود را بنویسید