فردای کرمان – گروه جامعه: رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ٢ میلیون رانندۀ پرخطر با خودرو یا موتور در حال تردد هستند، گفت: «عامل تصادفاتی که منجر به کشته شدن ١٧ هزار نفر شده است، ٢۵٠٠ راننده بودند که معتقدم باید قوانین و مقررات رانندگان پرخطر متفاوت از رانندگانی باشد که تنها یک یا دو تصادف جزئی داشتند».
سردار هادیانفر دربارۀ برخورد با خودروهای بیکیفیت نیز اظهار کرد: «عدهای میگویند پلیس که منتقد خودروهای کیفیت پایین ساخت داخل است چرا این خودروها را پلاک میکند اما در این باره قانون به صراحت اعلام کرده بهجز پلیس، سه دستگاه وزارت صمت، استاندارد و محیط زیست نیز خودرو را تست و تایید کنند و اگر تاییدیۀ این سه دستگاه وجود داشته باشد به طور قانونی پلیس باید این خودروها را شماره و پلاکگذاری کند».
وی افزود: «سازمان استاندارد در این باره کوتاهی کرده و میکند اما با دستور و تاکید رئیسجمهوری این اختیار را داریم جلوی پلاکگذاری خودروهای بیکیفیت را بگیریم».
به گزارش فردای کرمان به نقل از ایلنا، هادیانفر دوم شهریورماه افزود: «در حالی که ٣۵ درصد تصادفات در جادهها و مسیرهای برونشهری اتفاق میافتد، ٧٠ درصد فوتیها متعلق به تصادفات بینشهری است».
وی ادامه داد: «٣۵ درصد فوتیها مربوط به تصادفات در نقاط حادثهخیز است».
رئیس پلیس راهور در پاسخ به این سوال که آیا با سازمان راهداری بر تعداد نقاط حادثهخیز در جادههای کشور توافق دارید، گفت: «آنچه که برای برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده این است که شاخص تصادفات باید به ۵٠ درصد کاهش پیدا کند و باید مدیریت کلان در راستای تحقق این برنامه قرار بگیرد».
وی اضافه کرد: «نقاط حادثهخیز عدد ثابتی ندارند و نمیتوان عدد ثابتی از تعداد نقاط حادثهخیز اعلام کرده و جادههای کشور باید به طور مستمر مورد تحلیل و ارزیابی قرار بگیرند، اما ۵ هزار و ٣٠٠ نقطۀ حادثهخیز شناسایی شد که ١۵٠٠ نقطه از سوی سازمان راهداری و حملو نقل جادهای اصلاح شده و برخی از نقاط هم با آشکارسازی علایم و تجهیزات جادهای امکان اصلاح دارند». /پ
نظر خود را بنویسید