فردای کرمان – گروه جامعه: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه متوسط وضعیت آموزشی مدارس غیردولتی در استان کرمان رضایتبخش نیست، گفت: «شاخصها اعلام و مدارس در این زمینه بازرسی میشود».
احمد محمودزاده افزود: «استان کرمان در جذب دانشآموز در مدارس غیردولتی رتبۀ پنجم را دارد که بالاتر از متوسط کشور است».
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه آمار آموزشگاههای غیرمجاز زبان در کشور در دست بررسی است، گفت: «پیشبینی میشود حدود یکهزار آموزشگاه غیرمجاز زبان در کشور وجود دارد».
وی افزود: «آموزشگاههای غیرمجاز زبان انگلیسی طی ۲ سال اخیر به دلیل شیوع کرونا بیشتر در فضای مجازی فعالیت میکنند».
محمودزاده از طراحی سامانهای برای ثبت آموزشگاههای زبان دارای مجوز خبر داد و خاطرنشان کرد: «این سامانه بهزودی فعال خواهد شد و والدین میتوانند از مجاز بودن کلاسهای آموزشی و زبان فرزند خود با مراجعه به این سامانه اطمینان حاصل کنند».
وی ادامه داد: «مراکز مجاز با سابقۀ فعالیت زیر ۲۰ سال میتوانند اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند».
به گزارش فردای کرمان به نقل از ایرنا کرمان، محمودزاده گفت: «قانون تاسیس مدارس غیردولتی در حال بازنگری است و مصوبات کمیسیون اخذ شده است».
وی ادامه داد: «در کنار حمایتهای قانونی که وجود دارد دو مورد استقرار مدارس در فضاهای استاندارد با فضای نسبی و تهیۀ بستۀ منزلتی و معیشتی معلمان در دستور کار قرار دارد، هر چند اجرای این طرح برای دولت و موسسان مدارس غیردولتی بار مالی دارد».
محمودزاده با تاکید بر اینکه قرار است ساعت کار معلمان فعال دورۀ ابتدایی در غیرانتفاعیها ۲۵ ساعته و بیمه کامل شود، افزود: «معلمان دورۀ متوسطه نیز ۳۰ ساعته و متناسب با ساعت کاری بیمه خواهند شد و عوامل اجرایی مدرسه ۳۶ ساعته میشوند».
وی اضافه کرد: «سطح حقوق معلمان فعال در مدارس غیردولتی امسال مشخص شده اما حقوق پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای معلمان با ۴۴ ساعت تدریس بوده که با این مصوبه برای ۲۴ ساعت با بیمه کامل اجرا خواهد شد».
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ادامه داد: «تغییر در محتوای کتابهای آموزشی مورد استفاده در آموزشگاهها بهخصوص کلاسهای زبان در حال بررسی بوده و قرار است این کتابها متناسب با بوم، فرهنگ و آداب کشور تغییر کند».
وی اظهار کرد: «حدود ۱۲.۱۳ درصد معادل دو میلیون دانشآموز کشور در ۱۷ هزار مدرسه غیردولتی تحصیل میکنند و ۲۰ هزار مرکز آموزشی شامل آموزشگاههای زبان، کلاسهای کنکور، تقویتی و غیره در کشور وجود دارد».
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: «برنامهریزی جدی در بخش تامین فضای فیزیکی آموزشگاههای غیردولتی در کشور انجام شده بهطوری که در تلاش هستیم مراکز غیرمجاز نداشته باشیم».
محمودزاده با تاکید بر اینکه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در مدارس مد نظر قرار دارد، گفت: «آموزش و پرورش درصدد ایجاد برشهای مدرسهای، منطقه ای و استانی است».
وی با بیان اینکه توانمندسازی و استانداردسازی نیروی انسانی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، گفت: «در این راستا آموزشهای ضمن خدمت برگزار شده است».
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تقویت کیفی و توسعۀ کمّی مدارس غیردولتی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: «شوراهای آموزش و پرورش به عنوان قرارگاه اجرای سند تحول بنیادین باید ایفای نقش کنند و ظرفیتهای بدون استفاده آموزش و پرورش در استانها باید تغییر کابری پیدا کرده و ارزش افزوده بیشتر داشته باشد». /پ
نظر خود را بنویسید