فردایکرمان – گروه جامعه: رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: «سیاستگذاری کردهایم از این به بعد مدارس غیردولتی را به کسانی بدهیم که دارای صلاحیت حرفهای مدرسهداری و سختافزاری و نرمافزاری باشند».
احمد محمودزاده افزود: «موضوع ما تنها بحث کنکور نیست؛ مدرسهای که تنها آموزشمحور است، ملاک ما نیست بلکه به دنبال مدارس کیفی در حوزۀ آموزش و پرورش هستیم که بخشی از این مساله به شهریه و رتبهبندی بازمیگردد و البته مدارس خوب زیاد داریم».
به گزارش فردایکرمان به نقل از ایسنا خوزستان، وی دوم آذرماه در گردهمایی موسسان مدارس و مراکز غیردولتی خوزستان، اظهار کرد: «منظور از اجرای سند تحول بنیادین، برنامهریزی برای تربیت دانشآموز از نظر علمی و اخلاقی و اعتقادی است؛ سرمایههای انسانی که در کلاس درس تربیت میشوند آیندۀ کشور را تضمین میکنند».
وی افزود: «باید به گونهای برنامهریزی کنیم که در کنار ورود به میادین علمی، دانشآموز دارای اعتماد به نفس و هویت باشد و به آرمان انقلاب و شهدا پایبند و با افتخارات و دستاوردهای انقلاب آشنا باشد؛ بخشی از این مسئولیت توسط معلمان انجام میشود».
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: «آموزش و پرورش امری حاکمیتی است؛ یعنی حکمرانی آن در دولت اتفاق میافتد و واگذاری سیاستگذاری و حکمرانی به غیر ممنوع است. این حکمرانی و اجرای سیاستگذاری مطلوب در مدارس، نیازمند اهتمام معلمان و موسسان مدارس است».
وی بیان کرد: «ما سه برنامه و رویکرد جدی داریم که یکی شامل برنامههای تدوینی و بازنگری در قوانین است که در حال انجام است. ظرفیتهای جدیدی در مدارس غیردولتی ایجاد میکنیم تا مشکلات زودتر حل شود».
محمودزاده تاکید کرد: «باید برنامههای کیفی در مدارس غیردولتی داشته باشیم و این مدارس باید در آموزش و پرورش پیشتاز باشند.
نظر خود را بنویسید