فردایکرمان – گروه جامعه: رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از ایمنی و استاندارد ۸۱ درصد از مدارس کشور خبر داد و گفت: «شش درصد از مدارس کشور، یعنی ۳۰ هزار کلاس درس در وضعیت تخریبی هستند و نیاز به بازسازی دارند».
حمیدرضا خانمحمدی با بیان اینکه کلاسهای تخریبی در اولویت کار سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و دولت قرار گرفتهاند، افزود: «در این راستا طرحی را نیز آغاز کردهایم، اما هنوز به مرحلۀ نهایی نرسیده است. این طرح به دنبال این است که نهضتی را در حوزۀ بهسازی مدارس تخریبی انجام دهد. در همین زمینه ما از خیرین طلب میکنیم در این کار با ما مشارکت کنند به خصوص در زمینۀ مدارسی که در شرایط تخریبی هستند، بیشتر به کمک آنها نیاز داریم».
به گزارش فردایکرمان به نقل از ایلنا، وی با تأکید به لزوم رسیدگی بههنگام به چالشهای مدارس، اظهار کرد: «اگر در موردی یک مدرسه دچار چالش جدی باشد، سریعا باید با حضور همکاران ما در آن نقطه، دستور تخلیۀ مدرسه صادر شود. البته در حال حاضر چنین مواردی نداریم چراکه در پروژۀ مهرماه و قبل از آغاز سال تحصیلی همۀ مدارس از این دست مورد رصد قرار گرفت و کارهایشان انجام شد».
وی تاکید کرد: «به کلی باید دانشآموزان مدارس تخریبی به سرعت در فضای امنی برای ادامۀ تحصیل قرار بگیرند و مدرسه نیز سریعا تخریب و به شکل استاندارد بازسازی شود».
خانمحمدی در مورد مدارس چندساحتی و ویژگیهای آن نیز توضیح داد: «مدارس جدیدی که با رویکرد سند تحول بنیادین آموزش طراحی میشوند، توجه جدی به ساحتهای ششگانه تربیت دارند. یعنی باید دارای کارگاه، نمازخانه، محیط ورزشی ویژه، آزمایشگاه و آزمایشگاههای مشترک برای تحقیقات نانو و مباحثی از این دست باشند».
وی اضافه کرد: «طبیعتا تعدادی از مدارس ما چون در گذشته ساخته شدهاند، فاقد چنین امکاناتی هستند و ما در برنامه هفتم توسعه پیشنهادات خودمان را در راستای تحقق مدرسهای با ویژگیهایی که گفتم، ارائه دادهایم. حالا پیشنهادات پذیرفته میشود یا خیر، هنوز معلوم نیست. در واقع به دنبال ایجاد فضاهای اشتراکی در مدارس هستیم تا به بحث چند ساحتی کردن تربیت برسیم و نمیخواهیم مدارس تنها به ساحت علمی دانشآموزان توجه کنند، بلکه باید شش ساحت تربیتی مدنظر قرار بگیرد».
خانمحمدی خاطرنشان کرد: «در کنار این ساحتهای ششگانه تربیت، میخواهیم مدرسه کانون محله شود و تلفیق مدرسه و محله نیز اتفاق بیفتد». /پ
نظر خود را بنویسید