فردایکرمان – گروه اقتصاد: رئیس انجمن صنفی سیانجی کشور با بیان اینکه اکنون میزان تولید خودروی دوگانهسوز توسط خودروسازان خیلی کمتر از خودروهای بنزینی است، گفت: «در حال حاضر تعداد خودروهای کشور ۲۴ میلیون دستگاه است که فقط ۴ میلیون از کل خودروهای کشور دوگانهسوز هستند و این آمار خودروهای کشور در شرایطی است که جایگاهها توان تامین سوخت سیانجی برای ۸ میلیون خودرو را دارند بنابراین کمبود شدید تقاضا یکی از معضلات صنعت سیانجی است».
محسن جوهری با بیان اینکه اقدامات دولت در توسعۀ سوخت ملی سیانجی در بیش از یک دهۀ گذشته نه تنها تاثیر آنچنانی در افزایش مصرف سیانجی و جایگزینی بیشتر با بنزین نداشته، بلکه اقدامی در راستای ساماندهی و حفظ ناوگان دوگانهسوز فعلی کشور نیز انجام نشده است، افزود: «حدود یک میلیون دستگاه خودرو دوگانهسوز با مشکل انقضای تاریخ مخزن و فرسودگی مواجه هستند و مالکین این خودروها نیز توان مالی برای خریداری مخزن جدید را ندارند و علیرغم درخواستهای متعدد، دولت هیچ اقدامی برای تعویض مخازن این خودروها نیز انجام نداده است».
وی ادامه داد: «چندین بار درخواست دادیم که دولت حداقل نسبت به تعویض این ناوگان اقدام کند اما تاکنون کاری انجام نشده و بیتفاوتی دولت در این زمینه باعث افزایش انفجار مخازن سیانجی خودروها شده است که این موضوع علاوه بر خسارات جانی و مالی برای مردم و جایگاهداران؛ بزرگترین تهدید برای صنعت سیانجی نیز محسوب میشود».
به گزارش فردای کرمان به نقل از ایلنا، جوهری خاطرنشان کرد: «بهترین راهکار کشور برای کاهش مصرف بنزین ترغیب مردم جهت استفاده از سوخت سیانجی است، اما مشکل اینجاست که خودروسازان داخلی علاقهای به تولید خودروهای دوگانهسوز ندارند و واردات خودروهای دوگانهسوز نیز انجام نمیشود، تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانهسوز هم هزینه بسیار زیادی دارد که پرداخت این هزینه در توان مردم نیست». /پ
نظر خود را بنویسید