فردایکرمان – گروه فرهنگوهنر: رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمان با بیان اینکه هزینۀ تبلیغات سرسامآور افزایش پیدا کرده است گفت: «به دلیل اینکه قیمت بلیت تئاتر افزایش چندانی نداشته، هزینۀ تبلیغات و اطلاعرسانی گروههای نمایشی بزرگترین معضل اهالی تئاتر و هنرهای نمایشی استان کرمان محسوب میشود».
مهدی بذرافشان افزود: «در بحث تبلیغات، شهرداری کمترین همکاری را با گروههای نمایشی در زمینۀ تبلیغات دارد و در حال رایزنی هستیم تا بخشی از هزینههای اطلاعرسانی و تبلیغ توسط شهرداری پرداخت شود و یا این مبلغ را از منابع دیگر تامین کنیم».
به گزارش فردایکرمان به نقل از ایرنا کرمان، وی اظهار کرد: «سال گذشته تلاش کردیم گروههایی که در دورۀ کرونا غیرفعال شده بودند، مجدد دور یکدیگر جمع شوند و جریان تولید تئاتر در استان کرمان از سر گرفته شود و تلاش داریم در سال جاری نیز تولیدات حداکثری در حوزۀ نمایش در کرمان داشته باشیم».
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان ادامه داد: «امسال زمان ارائۀ تولیداتی است که در ۶ ماهۀ دوم سال قبل انجام شده که پس از عید فطر اجراها آغاز میشود و تا ماه محرم نیز ادامه دارد».
وی یادآور شد: «پس از اتمام ماههای محرم و صفر نیز اجرای نمایش دوباره از سر گرفته میشود، البته در محرم و صفر کارهایی با مضمون مذهبی و مناسب با این ایام و با حضور گروههای داخل و خارج از استان نیز به روی صحنه میرود».
بخش خصوصی از هنرمندان تئاتر کرمان حمایت کند
وی با بیان اینکه در حوزۀ زیرساختی و سالن اجرای نمایش و تئاتر، در سالهای گذشته مشکلاتی وجود داشت، افزود: «با ساخت سالنهای جدید و بازسازی مجموعههای قدیمی، وضعیت سالنهای اجرا به نسبت خوب شده است».
بذرافشان تاکید کرد: «گروههای نمایشی استان کرمان با اتکا به بخش خصوصی فعالیت میکنند و برای اینکه هنرمندان برای کار در این عرصه فعال و دلگرم باشند، لازم است بخش خصوصی بیشتر از هنرمندان حمایت کند».
وی گفت: «آخرین آمار تعداد گروههای نمایشی استان کرمان ۲۸ گروه و مربوط به حدود چهار سال قبل است، اما در طول دوران کرونا برخی گروهها منحل و غیرفعال شدهاند، اگرچه گروههای جدیدی نیز به جمع اهالی نمایش پیوستهاند». /پ
عکس: آرشیو فردایکرمان
نظر خود را بنویسید