فردایکرمان – گروه جامعه: جانشین پلیس راهور فراجا با اشاره به ایمنی خودروهای داخلی و نقش آن در میزان تصادفات مرگبار، گفت: «در 10 سال گذشته حتی بهاندازۀ یک درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبودهایم».
سردار تیمور حسینی با بیان اینکه همچنان «پراید» و «پژو405» علیرغم اینکه خط تولیدشان متوقف شده است، در صدر تصادفات فوتی هستند، افزود: «بهجز پژو 206 و 207، بنسازۀ (پلتفرم) تمام خودروها یکی است یعنی ما همچنان شاهد تولید خودروهایی با بنسازۀ پراید و پژو405 هستیم!».
وی ادامه داد: «علیالظاهر تولید یک خودرو متوقف میشود اما با همان بنسازه، خودروهای دیگری تولید میشود که فقط در ظاهر با هم متفاوت هستند و از نظر ایمنی هیچ تفاوتی با خودرویی که تولیدش متوقف شده است، ندارد!».
به گزارش فردایکرمان به نقل از تسنیم، حسینی تأکید کرد: «خودرو میتواند بهگونهای طراحی شود که قادر به پیشگیری از تصادف باشد و در صورت تصادف بتواند جان سرنشینان خود را حفظ کند؛ بر اساس آمار اعلامشده در سال 1401 متأسفانه 19 هزار و 491 نفر از هموطنان جان خودشان را در سوانح رانندگی از دست دادند که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است».
به گفتۀ فرماندهان پلیس، خستگی و خوابآلودگی از مهمترین دلایل تصادفات منجر به فوت در ایران است چراکه اکثر جادهها طولانی است و فرد درگیر خستگی و خوابآلودگی حین رانندگی میشود؛ در اینجا خودروهای ایمن میتوانند جان راننده را در صورت بروز تصادف حفظ کنند. /پ
نظر خود را بنویسید