فردایکرمان – گروه جامعه: حدود ۳۰ درصد کارکنان دستگاههای اجرایی استان کرمان طی ۱۰ سال آینده بازنشسته میشوند و سرپرست سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمان به مدیران توصیه کرد برای جایگزینی این افراد با نیروهای جدید حتما برنامهریزی کنند تا در سالهای بعد دچار مشکل نشوند.
محمدرضا وحیدی همچنین گفت که در ۱۴ شهرستان استان حدود ۵۰ درصد پستهای سازمانی خالی است و باید از انتقال کارکنان ستادی شهرستانها به مراکز جلوگیری شود.
وی در ادامه با بیان اینکه رویههای ارائۀ خدمات باید اصلاح شود، افزود: «بیشترین نارضایتی اربابرجوع در دستگاههای اداری و اجرایی از جواب منفی نیست، بلکه نامهبر بودن و پاسکاری بین بخشهای مختلف است».
به گزارش فردایکرمان به نقل از ایرنا کرمان، وی سوم تیرماه در نشست شورای راهبری تحول اداری استان کرمان بیان کرد: «سالانه دستگاههای اجرایی به لحاظ نقاط قوت و ضعف ارزیابی میشوند و ۶ دستگاه اجرایی که بالاترین امتیاز را کسب کنند به عنوان دستگاه برتر استان انتخاب خواهند شد».
وی افزود: «رضایت مردم، بهرهوری، تعالی و عدالت، شاخصهای عمومی ارزیابی دستگاههای اجرایی محسوب میشود که در مجموع دو هزار امتیاز در جشنواره شهید رجایی در ارزیابی دستگاههای اجرایی استان دارند».
سرپرست سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمان اظهار کرد: «جذب بهموقع و بهینۀ تخصیص اعتبارات سنواتی، میزان تحقق اهداف برنامه پنج ساله ششم توسعه، میزان تحقق اهداف اولویتهای آمایش استان، عملکرد مصوبات سفر رئیسجمهور، کیفیت اجرای پروژههای عمرانی بر اساس گزارشهای نظارتی و میزان انجام پروژههای دانشبنیان در دستگاههای اجرایی مشمول نیز جزو شاخصهای استانی عملکرد ارزیابی هستند».
وی بیان کرد: «ارزیابی دستگاههای اجرایی از ۲۳ خرداد تا ۲۳ تیر در استان انجام میشود که در مردادماه ارزیابی نهایی انجام خواهد شد و طی هفتۀ دولت از دستگاههای برتر تجلیل به عمل میآید».
وحیدی تاکید کرد: «تمامی دستگاههای اجرایی بهویژه شهرداریها و بانکهای دولتی ملزم به شرکت در برنامۀ سالانه ارزیابی عملکرد استان هستند».
وی ادامه داد: «۲ هزار و ۵۷۱ خدمت توسط دستگاههای اجرایی ارائه میشود که بیشترین خدمت توسط دستگاههایی مانند جهاد کشاورزی، دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی انجام میشود».
وحیدی با بیان اینکه میز خدمت پیشانی ارائۀ خدمات دستگاهها محسوب میشود، افزود: «باید تلاش کنیم میز اطلاعرسانی به میز خدمات حضوری تبدیل شود و خدمات واقعی به ارباب رجوع ارائه دهد». /پ
نظر خود را بنویسید