فردایکرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان گفت: «کرمان ویژگیهای منحصر بهفرد و ارزشمندی در حوزههای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد که هر یک میتوانند به تنهایی برجستهسازی شوند».
محمدمهدی فداکار در نشست برند شهری فرصتهای سرمایهگذاری در عصر هوش مصنوعی بیان کرد: «در حوزۀ برندسازی، محوریت کار با بخش خصوصی باشد و دولت همراهی و پشتیبانیها را انجام میدهد».
وی افزود: «در برند، داشتههای یک شهر و منطقه به تصویر کشیده میشود که عموما ویژگیهای منحصر بهفردی هستند که در هزاران ویژگی دیگر شهر دیده نمیشوند، اما میتوان آنها را برجستهسازی کرد».
به گزارش فردایکرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، فداکار به تفاوتهای فرهنگی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: «کرمان یک هویت فرهنگی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی دارد که به واسطۀ آن برجسته شده و ارزش اقتصادی نیز برای استان به همراه میآورد و همچنین حضور گردشگر مقاومت را شاهد هستیم».
وی افزود: «در قدم نخست برای برندسازی باید اجماعی در داخل استان از مجموعههای دولتی، خصوصی و کنشگران فعال این حوزه، رسانه ها و ... شکل گیرد و همراهسازی شود».
رئیس اتاق کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه برندسازی شهری مهمترین ابزار بازاریابی و بازارسازی استان است، گفت: «میتوان با معرفی برندی برای استان حضور گردشگر را افزایش داد».
سیدمهدی طبیبزاده افزود: «اگر ظرفیتهای مختلف استان بهصورت حرفهای معرفی و شناخته شوند آنگاه استان به مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد و در پی این رویداد توسعه و تحول در اقتصاد شهری اتفاق خواهد افتاد».
وی با اشاره به ظرفیتهای غنی و فاخر استان یادآور شد: «متفرق بودن فعالیتها باعث شده استان به توسعۀ لازم دست نیابد، در صورتی که باید تحول و تغییر نگرش از سمت وابستگی به منابع به سمت اقتصاد دانش بنیان برود».
طبیبزاده با اشاره به اینکه توسعۀ استان با کمک یکدیگر و ایجاد شبکۀ گستردهای از علاقهمندان و دلسوزان امکانپذیر است، اظهار کرد: «باید قصۀ توسعۀ کرمان برای آینده نوشته و تصویری از آیندۀ توسعۀ استان خلق شود».
وی در ادامه با تاکید بر اینکه نوگرایی بسیار مهمتر از نوسازی است، گفت: «نوسازی الزاما به توسعه پایدار نمیانجامد اما نوگرایی حتما به توسعه منجر خواهد شد».
رئیس اتاق کرمان افزود: «تحقق توسعه به دید وسیع، بلندنظرانه و آیندهنگری نیاز دارد و بیش از همه برنامهریزی جسورانه میطلبد».
گفتنی است در این نشست مقرر شد شوراى عالى برندسازى شهرى کرمان متشکل از فعالان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، دستگاههای دولتی و با حمایت و پشتیبانی استانداری تشکیل و همچنین در نشست شورای اداری استان، گزارشی از برگزاری همایش کرمان آیدکس 1403 برای همکاری بیشتر دستگاه های مختلف ارائه شود. /پ
نظر خود را بنویسید