فردایکرمان – گروه جامعه: معاون امور اجتماعی ادارهکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از مردم با خدمات اورژانس اجتماعی آشنا نیستند، یادآور شد: «در سال گذشته 19021 مورد تماس با خط 123 صورت پذیرفته که از این تعداد 17853 تماس مرتبط بوده است».
علی ابراهیمی افزود: «از این تعداد 8996 مداخله بهصورت تلفنی صورت پذیرفته و مشاورۀ تخصصی و لازم توسط مددکاران و روانشناسان ارائه شده و 8857 مورد نیز منجر به اعزام تیم سیار شده است».
وی توضیح داد: «در مداخلات صورتپذیرفته از 22.5 درصد اقدام به خودکشی، 21 درصد کودکآزاری، 23 درصد بدسرپرستی، 10 درصد اختلافات خانوادگی حاد، 8 درصد همسرآزاری، 3.5 درصد فرار از منزل و 12 درصد نیز از وقوع سایر آسیبهایی نظیر طلاق، والدآزاری، سالمندآزاری، معلولآزاری، خشونتهای خانگی و ... جلوگیری بهعمل آمده است».
به گزارش فردایکرمان به نقل از روابط عمومی ادارهکل بهزیستی استان کرمان، ابراهیمی در نشست تخصصی با مددکاران و کارشناسان فعال در اورژانس اجتماعی اظهار کرد: «دستیابی به خدمات موثر و ماندگار در حوزۀ اورژانس اجتماعی مستلزم دقت نظر و استفادۀ بههنگام و اصولی از همۀ ابزارها و توان تخصصی موجود و همچنین ظرفیتها و امکانات همۀ دستگاههای اجرایی موظف به همکاری است تا شاهد کسب نتیجۀ مطلوبتر در مداخلات باشیم».
وی با بیان اینکه حضور و مداخلۀ تخصصی اورژانس اجتماعی در تماسهای صورت پذیرفته موفق بوده و منجر به کنترل و کاهش آسیبها شده است، خاطرنشان کرد: «در اعزامهایی که تیم سیار اورژانس اجتماعی داشته است 5687 مورد با مداخلۀ تیم تخصصی اورژانس در محل منجر به نتیجۀ مطلوب شده و برای 3170 مورد نیز پرونده تشکیل شده و مداخلات تخصصیتر تا حصول نتیجه و کنترل و کاهش آسیب پیگیری شده است».
معاون بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی 123 باید همچون اورژانس پلیس 110 و اورژانس درمان 115 جایگاه خود را در میان جامعه پیدا کند اظهار کرد: «از همۀ مسئولین و اصحاب فرهنگ و رسانه مجدانه درخواست داریم تا اورژانس اجتماعی و خدمات مهم و تاثیرگذار آن را به مردم معرفی کنند زیرا بررسیها حکایت از آن دارد که خدمات اورژانس 123 میتواند تا حد بسیار بالایی از وقوع آسیبهای اجتماعی جلوگیری کرده و در کاهش و کنترل آسیبهای بهوجود آمده نیز تاثیر قابل توجهی داشته باشد». /پ
نظر خود را بنویسید