فردایکرمان ـ گروه جامعه: مشاور ارشد توسعه گردشگری اتحادیه اروپا در نشست بررسی ظرفیتها و راهکارهای توسعۀ گردشگری خارجی استان کرمان گفت: «استان کرمان در بازاریابی و برندینگ یک شعار و برند واحد ندارد و میتوان برای کرمان شعارهایی با عبارتهای صلح، دوستی، غذا و راه ابریشم پیشنهاد داد».
رضا سلطانی با تاکید بر اینکه باید نظرات سایر مردم جهان در قارههای مختلف در مورد کرمان بررسی شود و با توجه به آنها بتوان برای خوشنامی استان کار کرد، افزود: «در ایران مراکز مهم گردشگری خارجی استانهای اصفهان، یزد و شیراز هستند که اگر کرمان با آنها فعالیتهای گردشگری مشترک برگزار کند، میتواند در معرفی بیشتر کرمان تاثیرگذار باشد».
به گزارش فردایکرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به خاطرات مارکوپولو، کرمان را استانی با هزاران تاریخ و فرهنگ و مهمان نوازی ذکر کرد و گفت: «حسن شهرت در گردشگری حق کرمان است و در واقع حق این استان نیست که در منطقه قرمز گردشگری جهان قرار داشته باشد».
سلطانی ادامه داد: «خوشنامی و شهرت و از سوی دیگر بدنامی یک شهر یا استان حتی به ناحق، در ذهنیت گردشگران، در تجربۀ آنها و در میزان خوشگذرانی گردشگران در مقصد بسیار تاثیرگذار است».
وی بیان کرد: «گردشگری زبان صلح و بیزینس و زبان از بین بردن سوء تفاهمهاست و بدون تعارف باید گفت که هنوز مزۀ دلاری کسب درآمد از گردشگری در ایران چشیده نشده است».
مشاور ارشد توسعه گردشگری اتحادیه اروپا افزود: «برای اینکه کرمان را در گردشگری جهان بیشتر معرفی کنیم باید از تصاویر و ویدئوهایی استفاده کرد که مردم در آن احساسات را به نمایش میگذارند، نه اینکه صرفا عکس از یک جاذبه گردشگری باشد».
وی ادامه داد: «به نمایش گذاشتن فعالیتهای کشاورزی، تبریک سال نو به مردم مختلف جهان از طریق کودکان کرمانی، استفاده از بانوان و کودکان به عنوان سمبل امنیت و مهربانی در تصاویر، تبلیغات گردشگری کرمان و برگزاری فستیوال صلح از سایر اقدامات پیشنهادی است که میتواند به معرفی کرمان کمک کند». / الف
نظر خود را بنویسید