فردایکرمان – گروه اطلاعرسانی: مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: «به منظور کاهش مراجعات حضوری افراد به واحدهای ثبتی، همه درخواستها باید از طریق دفاتر اسناد رسمی به ادارات ثبت ارسال شود».
نادر کارگر در جریان بازدید از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان افزود: «با حذف مراجعات حضوری، خدمات بهصورت بهتری به اشخاص ارائه میشود و در راستای این سیاست تا پایان سال ۱۴۰۴ همۀ فرآیندهای ثبتی حوزۀ املاک بهصورت الکترونیکی و هوشمند انجام میشود».
به گزارش فردایکرمان به نقل از روابط عمومی ادارهکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، وی در ادامه اظهار کرد: «اوقات بازدید و رسیدگی به پروندهها باید کاهش یابد».
کارگر ادامه داد: «با توجه به اینکه نقشههای تهیه شده از طریق برونسپاری، اغلب به علل فنی نیاز به بررسی مجدد و میدانی توسط نقشهبرداران ثبتی دارد ضرورت دارد ارجاع به برونسپار کاهش یابد و کنترل شود».
وی خاطرنشان کرد: «در دهه فجر سالجاری هر استان یک واحد ثبتی را بهعنوان پایلوت ثبت هوشمند انتخاب کرده است و تا پایان سال ۱۴۰۴ ارائۀ کلیه خدمات هوشمند ثبتی در واحدهای ثبتی سراسر کشور با هدف حذف مراجعات حضوری صورت میگیرد».
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز بیان کرد: «در راستای کاهش چشمگیر مراجعات حضوری، از تاریخ ۱۳ بهمنماه سال جاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان شهربابک به عنوان پایلوت ثبت الکترونیکی و هوشمند تعیین شده است».
سیدمهدی هاشمی گفت: «برخورداری از خدمات ثبتی ارزان، باکیفیت و در دسترس، حق شهروندان است و در این راستا همۀ شهرهای استان به انضمام ۳۷۰ روستا نقشهبرداری شده است تا با تکمیل بانکهای اطلاعاتی، برای تبدیل اسناد دفترچهای به تکبرگ نیازی به ارجاع پرونده به برونسپار نباشد و برای ثبت نام قانون تعیین تکلیف نیز امکان خریداری نقشه هر قطعه زمین به قیمت ۴۰ هزار تومان، فراهم شود». /پ
نظر خود را بنویسید