فردایکرمان – گروه اقتصاد: رئیس کمیسیون واردات و تجارت داخلی اتاق کرمان گفت: «در 6 ماهۀ دوم امسال حدود 115 هزار تن صادرات پسته داشتهایم که در کنار سایر عوامل، نقش شکلات دبی نیز در افزایش صادرات قابل توجه بوده است».
مظفر محمدی افزود: «شکلات دبی به دلیل استفاده از کره پسته در فروش پسته ایران نیز تأثیر مثبت داشته، زیرا برای تولید این شکلات از پسته ایران استفاده میشود».
وی خاطرنشان کرد: «یکی از دلایلی که نمیتوانیم در ایران برندینگ ایجاد کنیم، عدم عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی (WTO) است. برای مثال پسته ایران توسط کشورهای دیگر بستهبندی شده و به عنوان یک برند به فروش میرسد، اما ایران نمیتواند این چنین برندی ایجاد کند».
به گزارش فردایکرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان، محمدی درکارگاه بررسی تخصصی استراتژیهای برندینگ و راز موفقیت شکلات دبی در عصر دیجیتال، بیان کرد: «یکی از دلایل موفقیت برندینگ حمایت دولتهاست که این حمایت را در موفقیت شکلات دبی مشاهده میکنیم».
وی ادامه داد: «همچنین در بحث موادغذایی حضور در نمایشگاههای بینالمللی مانند گلفود دبی، سیال فرانسه، آنوگا آلمان و همچنین بررسی سایتهای موفق و استفاده از شبکههای اجتماعی میتواند به برند شدن یک کالا کمک کند».
نظر خود را بنویسید