فردایکرمان – گروه اطلاعرسانی: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: «در راستای پایش مستمر نحوۀ ارائۀ خدمت به شهروندان، روابط عمومی ادارهکل ماموریت دارد نسبت به استخراج اطلاعات مراجعین و برقراری تماس تلفنی جهت سنجش میزان رضایتمندی مراجعین محترم اقدام کند و نتایج اقدامات را به بازرسی این اداره کل ارائه کند».
سیدمهدی هاشمی اضافه کرد: «این اقدام علاوه بر ارتقاء سلامت اداری، مصداق بارز تکریم ارباب رجوع و موجب ارتقاء رضایتمندی عمومی از مجموعه ثبت اسناد و املاک استان است».
وی ادامه داد: «استعلامات مربوط به صدور اسناد مالکیت باید ضابطهمند شود و از اخذ استعلامات زائد پرهیز شود چراکه تبادل مکاتبات موجب طولانی شدن بازۀ زمانی صدور سند میشود».
به گزارش فردایکرمان به نقل از روابط عمومی ادارهکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، هاشمی در نشست شورای برنامهریزی ثبت اسناد و املاک استان اظهار کرد: «افزایش رصد عملکرد واحدهای ثبتی، موجب ارتقاء عملکرد در حوزههای مختلف میشود».
وی یادآور شد: «سال گذشته در حالی به پایان رسید که در برخی حوزهها عملکرد چشمگیری شاهد بودیم که این روند باید در سال جاری نیز استمرار یابد و در برخی زمینهها نیز عملکرد در حد انتظار نبوده است که باید در سال جاری عملکرد در این حوزهها تقویت شود».
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان افزود: «صدور اسناد مالکیت در اجرای قانون تعیین تکلیف از نقاط قوت عملکردی بوده است به طوری که آراء صادرۀ قانون تعیین تکلیف، نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد ۱۱۸ درصدی را تجربه کرده و بیش از ۳۵ هزار رای در اجرای این قانون صادر شده است که ۲۳ هزار و ۳۳۵ فقره از این آراء مثبت بوده است».
وی خاطرنشان کرد: «در سال جاری ۱۴ هدف برای حوزۀ املاک ترسیم شده است که جهت تحقق حداکثری اهداف سازمان، رصد عملکردها افزایش مییابد».
هاشمی ادامه داد: «برای هر یک از شاخصها یک نفر از کارشناسان ستادی به عنوان معین انتخاب میشود که تحقق شاخصهای مذکور را پیگیری و دنبال کند».
وی در خاتمه اظهار کرد: «با توجه به اینکه در سال جاری و با اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات، حجم زیادی از پرونده به ادارات ثبت اسناد واصل میشود، به منظور جبران کمبود نیروی انسانی، استفاده از ظرفیت کانون کارشناسان رسمی دادگستری و دفاتر کارگزاری فنی-مهندسی در دستور کار است». /پ
نظر خود را بنویسید