فردایکرمان ـ گروه جامعه: رئیس اتاق کرمان در نشست اخیر کمیسیون گردشگری اتاق که با حضور سرپرست میراثفرهنگی استان و مشاور رسانهای و مدیر روابط استانداری کرمان و بدون دعوت از خبرنگاران برگزار شده است، گفت: «از نظر اتاق کرمان دانش توسعۀ گردشگری مطابق با تغییرات روز دنیا در ایران وجود ندارد و به همین دلیل بر استفاده از مشاوران بینالمللی گردشگری از جمله شرکت اسپانیایی THR تاکید داریم».
سیدمهدی طبیبزاده اظهار کرد: «همچنین تا زمانی که طرح جامعی برای فعالیتهای گردشگری استان به همراه جسارت و ریسک اجرای آن وجود نداشته باشد، فعالیتهای پراکنده و عدم یکپارچگی آنها جوابگوی معرفی کرمان نیست».
وی اظهارنظر تکراری و همیشگیِ «ناشناخته بودن جاذبههای گردشگری کرمان» را نیز نقل کرد.
به گزارش فردایکرمان به نقل از اتاق کرمان، وی در این نشست بیان کرد: «دریافت مشاورۀ بینالمللی از برترین مشاوران جهان در حوزۀ گردشگری و پس از آن تدوین طرح جامع گردشگری با توجه به شناخت عمیق از ظرفیتها و فرهنگ مردم استان، به گردشگری کرمان رونق میدهد».
طبیبزاده بر اینکه جاذبههای گردشگری کرمان شناخته شده نیستند، افزود: «توسعۀ گردشگری به توسعه کسب و کارها منجر میشود و اتاق کرمان نیز در این زمینه حمایتهای لازم را انجام داده و خواهد داد».
وی ادامه داد: «در شرایط فعلی و در برنامه کوتاه مدت باید به تقویت طبیعتگردیها، برگزاری تورهای یک روزه و یا دو روزه داخل استان و همچنین تولید محتوای با کیفیت و بدون تضاد و تناقض با جاذبههای گردشگری و توسعه گردشگری استان پرداخت».
رئیس اتاق کرمان همچنین با اشاره به تاثیر رسانهها، نحوه انعکاس اخبار، تولید محتوا و کیفیت فعالیتهای آنها در گردشگری گفت: «فعالیتهای رسانهای در استان به ویژه در حوزۀ گردشگری یکپارچه نیستند».
وی افزود: «پیشنهاد ما ترسیم سیاست تبلیغاتی استان با توجه به ابزارهای مختلف اطلاعرسانی و تبلیغات و کمک گرفتن از مشاوران رسانهای سطح بالاست». / الف
نظر خود را بنویسید