فردای کرمان – گروه جامعه: استاندار کرمان گفت: «تنها چیزی که قابل تحمل نیست این است که ذهن جامعه و خانوادهها در روزهای ابتدایی مهرماه درگیر این شود که کلاس بدون معلم است و این را به صورت قاطع از دوستان انتظار دارم از رخداد چنین مشکلی پیشگیری کنند».
محمدعلی طالبی با تاکید بر رفع کمبود نیروهای آموزشی تصریح کرد: «آماری که ارائه شد آمار کمّی نیست و نیازمند این است که از الان تا اول مهر برنامهریزی مناسبی را داشته باشیم و از همه امکانات و ظرفیتها باید برای تامین کسری نیرو استفاده کنیم و اگر جایی هم کمک دولت و بخش خصوصی لازم است از اکنون پیشبینی شود».
استاندار کرمان اظهار کرد: «تنها چیزی که قابل تحمل نیست این است که ذهن جامعه و خانوادهها در روزهای ابتدایی مهرماه درگیر این شود که کلاس بدون معلم است و این را به صورت قاطع از دوستان انتظار دارم از رخداد چنین مشکلی پیشگیری کنند».
وی افزود: «در فرصتی که باقی مانده هر کاری که قرار است در هفته دوم و سوم و پایان مهر انجام دهید، از الان به فکر باشید و پیشگیری لازم در این رابطه صورت گیرد».
به گزارش فردای کرمان، به نقل از ایرنا، استاندار کرمان روز شنبه ۲۵ مردادماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان گفت: «خانوادهها را باید به حوزه آموزش و پرورش، نقش آموزش و پرورش، جایگاه تعلیم و تربیت حساس کرد و این همان کاری است که در استانهای موفق در حوزه آموزش و پرورش اتفاق افتاده است».
طالبی با بیان اینکه هر روز امید به تحول و ارتقای وضعیت آموزش و پرورش استان بیشتر میشود ادامه داد: «امیدواریم در همین مسیر با کمک و همراهی همه دستگاههای مختلف همراهی مردم، خانوادهها، کمک خیرین و بخش خصوصی بتوانیم اقدامات اثرگذاری را در استان کرمان شاهد باشیم».
وی گفت: «باید همه افراد در استان کرمان احساس کنند که جایگاه آموزش و پرورش امروز بین دولت و نهادهای موثر ارتقا پیدا کرده و توجه بیشتری به این حوزه معطوف میشود».
طالبی تصریح کرد: «شاید نیازمند یک گفتمانسازی در بین مسئولان از استاندار گرفته در مجموعۀ استانداری و آموزش پرورش و بسیاری از دستگاههای مختلف از جمله نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، رسانهها و فعالان اجتماعی باشیم».
وی افزود: «باید روی گفتمان آموزش و پرورش، گفتمان تحولی در تریبونهای مختلف و رسانهها کار شود و بر اهمیت آموزش و پرورش تاکید کنند شاید جاهایی هم نیاز به فرهنگسازی اجتماعی داشته باشیم».
استاندار کرمان گفت: «باید شعارهایی را برای مجموعه آموزش و پرورش استان انتخاب کنیم که به نوعی نشان دهنده اراده ما برای پیشتازی در عرصه تعلیم و تربیت باشد».
وی با بیان اینکه مدرسه باید به عنوان کانون تعلیم و تربیت جایگاهی را در واژگان ما پیدا کند اظهار کرد: «نمادسازیهایی را باید دنبال کنیم و از طریق برگزاری جشنوارهها، مسابقات مختلف و تقدیر از معلمان نمونه، دانش آموزان موفق، از مدارس خلاق و تقدیر از هر کارویژهای که در حوزه آموزش و پرورش آن هم به صورت گسترده و با پوشش رسانهای خوب صورت گیرد».
طالبی گفت: «جلسات انجمنهای اولیا و مربیان باید واقعی، اثربخش و مساله محور باشد و با دعوت از سخنرانان و افراد موثر باید بر خانوادهها متمرکز شویم».
وی افزود: «جاهایی لازم است خانوادهها را در رابطه با مهارتهای تربیتی و مباحثی که بتواند فرزندانشان را تحت تاثیرهای تربیتهای خوب خانوادگی قرار دهد، آموزش دهیم و مشوقهای اجتماعی را به وجود بیاوریم و بر اساس نوع مشارکت خانوادهها در امور مدارس یعنی مدارسی را که بیشترین پیوند با خانوادهها را دارند و بیشترین مشارکت را در همه جوانب نه فقط مالی دارند».
استاندار کرمان ادامه داد: «کار بسیار بزرگی را در حوزۀ معلمان در پیش داریم که همان توانمندسازی و افزایش انگیزۀ معلمان با توجه به شرایط اقتصادی فعلی است».
وی معلمان را رهبران آموزش و پرورش معرفی و تصریح کرد: «باید این نقش را بسیار پررنگ ببینیم و در بحث ارتقای منزلت اجتماعی معلمان و توانمندسازی حرفهای معلمان کار کنیم».
وی از بنگاههای اقتصادی به عنوان ظرفیت بسیار خوب در استان کرمان یاد کرد و گفت: «نمونۀ مشارکت بنگاههای اقتصادی را در نهضت مدرسه سازی دیدیم و تفاهمنامههایی در این بخش امضا شد».
طالبی ادامه داد: «گروهها و افراد توانمند دیگری هم میتوانند در راستای نهضت مدرسه سازی کنار ما باشند و هم برای برنامههای دیگری که نیازمند حضور و مشارکت بخش خصوصی هستیم».
استاندار کرمان با بیان اینکه در زمینه تحول در آموزش و پرورش و استان و جلب توجه عمومی و نگاهها به سمت آموزش، انجام بعضی از کارها در سطح ملی بسیار مورد نیاز است، گفت: «اینکه ما دانش آموزان را تشویق و برای مسابقات مختلف ظرفیتهایی را فراهم کنیم که بتوانند در کشور رتبه بیاورند، این رتبهها میتواند به برندسازی مورد نیاز ما کمک کند».
طالبی افزود: «کار بسیار خوبی هم که در این جلسه پیشنهاد شد، همکاری با آموزش فنی و حرفهای برای ایجاد هنرستانها بود که ظرفیتی بسیار ارزشمندی است و اینگونه همافزاییها در برنامههای آموزش و پرورش با بسیاری از دستگاههای مختلف میتواند صورت گیرد و امروز این بار مسئولیت بر دوش همۀ دستگاهها در استان کرمان است که از امکانات و ظرفیتهای خود برای رفع مشکلات و بهبود شرایط در آموزش و پرورش استان استفاده کنند». / الف
نظر خود را بنویسید