فردای کرمان ـ گروه جامعه: رئیس اتاق کرمان با اشاره به شواهد رشد تدریجی توجه گردشگران داخلی به کرمان گفت: کرمان هنوز آنگونه که باید به مقصد گردشگری تبدیل نشده است، پس باید همه دستگاهها و افراد برای دیده شدن این سرمایه فرهنگی استان رسانه باشند و تلاش کنند. سیدمهدی طبیب زاده، در نشست کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق کرمان که با رونمایی از پوستر رویداد «طعم شب چله کرمانی» همراه بود، افزود: تا هنگامی که گردشگر به استان نیاید و جاذبه های گردشگری را تجربه نکند، تصویر ذهنی کشور از کرمان همان کویر خشک باقی میماند.

به گزارش فردای کرمان، به نقل از روابط عمومی اتاق کرمان، وی ادامه داد: کرمان را باید به مقصد گردشگری تبدیل کرد وگرنه حتی آمادهترین زیرساختها نیز بدون حضور مسافر توجیه اقتصادی پیدا نمیکند. رئیس اتاق کرمان ضمن گرامیداشت یاد و نام مرحوم محمدرضا بهرامی، نایبرئیس فقید اتاق و تلاشهای او در مسیر توسعه گردشگری استان، با اشاره به نگاه اولیه خود نسبت به نقش صنایع، معدن، کشاورزی و فعالیتهای دانشبنیان در توسعه پایدار بیان کرد: در ابتدا گردشگری عامل فرعی در توسعه محسوب می شد اما مطالعه و مواجهه روزمره با این حوزه، ما را به این نتیجه رسانده که راه میانبر توسعه استان گردشگری است.
طبیب زاده، تاکید کرد: پرداختن به گردشگری به معنای عبور از حوزه های صنعت و معدن نیست، اما اگر هدف رشد شاخصهای پایدار باشد، گردشگری توان آن را دارد که موتور محرک اقتصاد استان شود. وی با بیان اینکه برگزاری رویداد طعم شب چله کرمانی (25 آذرماه تا 5 دی ماه سال جاری) ظرفیتی ملی است که اکنون در حوزه فناوری و استارتآپها نیز به رویدادی اثرگذار تبدیل شده، افزود: این رویداد میتواند محور رویدادهای گردشگریمحور باشد و کرمان میتواند از این نماد برای معرفی آیینها و سنتهای خود بهره ببرد.
برپایهی این خبر، رویداد «طعم شب چله کرمانی» به عنوان یک رویداد خوراک و در ذیل رویداد راه ادویه با هدف بازآفرینی طعم های اصیل کرمانی و همچنین جذب گردشگر برگزار خواهد شد و قرار است رستورانها، هتلها و بومگردیهای شرکت کننده در این رویداد به مناسبت شب یلدا، غذاها یا خوراک اصیل کرمانی را به منوی خود اضافه کنند.
در این نشست از پوستر این رویداد رونمایی و از شرکت کنندگان و منتخبان دوره قبل نیز تجلیل شد.
نظر خود را بنویسید