فردای کرمان ـ گروه جامعه: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با تشریح اقدامات انجامشده در جریان رخداد بهداشتی شهر لالهزار گفت: با تشکیل فوری قرارگاه سلامت و استقرار تیمهای تخصصی در منطقه، وضعیت در کمتر از یک هفته تحت کنترل قرار گرفت و روند بیماری به طور کامل مهار شد.
ابراهیم کریمی یکشنبه ۳۱ خردادماه در نشست قرارگاه سلامت استان توضیح داد: دهم خردادماه و پس از مراجعه حدود ۱۰۰ نفر از شهروندان به مرکز خدمات جامع سلامت لالهزار، جلسه فوقالعاده قرارگاه سلامت در همان شب تشکیل و تمامی دستگاههای مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب و مسئولان شهرستان در آن حضور یافتند.
به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، وی افزود: در بررسیهای اولیه، آلودگی آب بهعنوان محتملترین عامل بروز این رخداد مورد توجه قرار گرفت و نمونهبرداریها و آزمایشهای متعددی بر روی آب شرب شهر انجام شد.
کریمی ادامه داد: نتایج بررسیها نشان داد در برخی مقاطع، میزان کلر آب کمتر از حد استاندارد بوده و همچنین شکستگی در بخشی از شبکه توزیع آب وجود داشته است؛ موضوعی که ضرورت تقویت زیرساختهای آب شرب و ارتقای فرآیندهای پایش را آشکار کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به روند رسیدگی به بیماران گفت: در مجموع ۴۰۹ نفر به مرکز خدمات جامع سلامت لالهزار مراجعه کردند که تنها دو نفر نیاز به اعزام به مراکز درمانی دیگر داشتند و حدود ۷۰ نفر نیز خدمات سرپایی و سرمتراپی دریافت کردند.
وی افزود: با اقدامات بهداشتی و درمانی انجامشده، روند مراجعات بهسرعت کاهش یافت و شرایط در مدت کوتاهی به وضعیت عادی بازگشت.
کریمی تقویت زیرساختهای آب شرب، بهسازی مخازن، نصب فیلترهای تصفیه، پایش مستمر کلر آب، افزایش نظارتهای بهداشتی، نوسازی شبکه فرسوده انتقال آب و ایجاد مخازن ذخیره را از مهمترین اقدامات و راهکارهای پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی عنوان کرد.
نظر خود را بنویسید