فردای کرمان ـ گروه اقتصاد: عضو هیات رئیسه و ناظر مرکز کسب و کار و اتاق کرمان با اشاره به نامه سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر اینکه در صورت عدم پرداخت حق بیمه کارگران این سازمان نمیتواند خدمات خود را ارائه دهد، گفت: حفظ اشتغال در دوران جنگ کار بزرگی بوده و سازمان تأمین اجتماعی باید در کنار فعالان اقتصادی باشد.
به نقل از روابط عمومی اتاق کرمان، عباس جبالبارزی، در کارگاه آموزشی«مالیات بر ارزش افزوده با رویکرد سامانه مؤدیان»، افزود: هیچ فعال اقتصادی به دنبال عدم پرداخت حق بیمه کارگران نیست اما باید شرایط بحرانی کشور را درک کرده و در این شرایط خدمات سازمان تأمین اجتماعی به کارگران قطع نشود و این مورد رسماً در قانون وجود دارد که اگر کارفرما به تعهدات خود عمل نکرد، رافع مسئولیت سازمان تأمین اجتماعی نیست.
عضو هیات رئیسه اتاق کرمان با اشاره به شرایط کشور در دوران پسا جنگ، اظهار کرد: تا زمان رسیدن به نقطه مطلوب، همه باید تعامل، همکاری و تحمل خود را بالا ببریم؛ دولت در کنار فعالان اقتصادی باشد و بنگاه های اقتصادی نیز تاب آوری خود را بالا ببرند زیرا آینده ای روشن پیش رو داریم و ایران امکان سرمایه گذاری بسیاری در بخش های مختلف دارد.
وی با تأکید بر اینکه در دوران جدید دولت باید تصمیمات جدید گرفته و از تصدی گری در اقتصاد خارج شود زیرا دولتی که تفکر حمایت از بخش خصوصی نداشته و در اقتصاد دخالت کند موفق نمی شود، گفت: رقابت بخش خصوصی با شرکت های شبه دولتی منطقی نبوده و شرایط انحصاری موجود برای بخش خصوصی مناسب نیست.
جبالبارزی، در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامات سازمان امورمالیاتی اظهار کرد: مالیات برمبنای ریسک اتفاق مهمی است که سبب شتاب بخشیدن در روند رسیدگی به پروندهها میشود. وی همچنین خواستار انتزاع مراکز دادرسی از بدنه سازمان امور مالیاتی شده و اظهار کرد: ظرفیت قانونی «توافق» به عنوان ابزاری برای حل و فصل اختلافات است که رسیدگی به پروندههای مالیاتی را راحتتر میکند.
نظر خود را بنویسید