فردای کرمان ـ گروه جامعه: رئیس هلال احمر شهداد گفت: هر زمان که نیروی انتظامی در مجتمع جادهای بیابان لوت در کیلومتر ۷۵ شهداد ـ نهبندان مستقر شود ۲۴ساعت بعد پایگاه امداد جادهای را فعال میکنیم.
علیرضا پورحسینی یکشنبه ۳۱ خرداد در گفتگو با پایگاه خبری سوتک گلی با اشاره به بروز حوادث جادهای در مسیر شهداد ـ نهبندان افزود: از اواخر اسفند ۱۳۹۷ با وقوع سیل در کویر شهداد و مسدود شدن جاده نهبندان و خروج نیروهای انتظامی از محل، پایگاه امداد جادهای هلال احمر نیز به شهداد منتقل شد.
وی تصریح کرد: نیروهای هلال احمر حسب مورد و با وقوع حادثه به لوت اعزام میشوند، اما طبیعی است که فاصله زیاد و نبود امکانات در مسیر شهداد ـ نهبندان عملیات امداد و نجات را با چالش جدی روبرو کرده است.
رئیس هلال احمر شهداد استقرار دائمی نیروهای هلال احمر را منوط به حضور نیروهای انتظامی و تامین امنیت محل دانست.
پورحسینی در حالی این مشکل را مطرح میکند که سهشنبه هفته گذشته، یک دستگاه تریلر در این مسیر دچار آتش سوزی شده و کمپرسی آن به طور کامل در آتش سوخته است.
کپسول آنشنشانی همراه راننده قادر به خاموشی آتش نبوده و اعزام تیم هلال احمر از شهداد هم منجر به خاموشی آتش نگردیده است. آتشنشانی شهداد نیز به دلیل دوری مسافت از شهر شهداد نسبت به اعزام خودرو اقدام نکرده است.
شایان ذکر است، از اواخر اسفند۹۷ که در این محل سیل به وقوع پیوسته، مجتمع خدمات جادهای در کیلومتر ۷۵ شهداد به نهبندان غیر فعال شده و تاکنون بارها مورد سرقت و تخریب قرار گرفته است.
همچنین پایگاه اورژانس جادهای ۱۱۵ نیز در این محل فعال نیست؛ که با توجه به تردد گردشگران و خودروهای عبوری راه اندازی مجتمع امدادی اورژانسی جادهای ضروری است.
برپایهی این گزارش، در مسیر ۲۹۳ کیلومتری شهداد ـ نهبندان و در حد فاصل ده سیف شهداد تا ده سلم نهبندان هیچ آبادی و امکانات امدادی، اورژانسی، رفاهی، پمپ بنزین و خدمات تعمیرگاهی وجود ندارد.
عملیات بازسازی جاده شهداد به نهبندان که بخشهایی از آن، بر اثر سیل تخریب شده هنوز به پایان نرسیده است.
این جاده فاصله زابل به خلیج فارس را حدود ۲۰۰ کیلومتر کاهش میدهد و از مسیرهای اصلی حملونقل کالا بین استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به شمار میرود.
* عکس: آرشیوی است و مربوط به سیلی که جاده را تخریب کرد
نظر خود را بنویسید