فردایکرمان – گروه جامعه: دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به لزوم انتقال حساب شرکتهای بزرگ معدنی و صنعتی به استان گفت: سال گذشته با وجود واریز ۲۳ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن کرمان به خزانه، تنها ۲۸۱۰ میلیارد تومان به استان بازگشته است.
مهدی بخشی تأکید کرد دستگاه قضایی در صورت مقاومت شرکتها برای انتقال حسابها ورود خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار فردایکرمان، وی روز سهشنبه دوم تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه، با اشاره به قانون تخصیص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استانها، بیان کرد: «طی سالهای گذشته و علیرغم تلاشهای فراوان توسط دستگاه قضایی و استانداران مختلف، کمتر از نیمدرصد این پول به استان بازگردانده میشد».
بخشی ادامه داد: «سال گذشته ۲۳ هزار میلیارد تومان واریزی معادن استان به خزانه دولت بود و با اقدامات انجام شده ۲۸۱۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن به استان برگردانده شد».
وی خاطرنشان کرد: «شرکتهای معدنی استان رقمی برابر با ۱۰ هزار همت گردش مالی دارند و حساب این شرکتها باید از مرکز به استان منتقل شود».
دادستان کرمان افزود: «برای انتقال حساب شرکتهای بزرگ استان اقدامات خوب و هماهنگی توسط اعضای شورای تامین در حال انجام است».
وی با بیان اینکه بخشی از حسابها منتقل شده است، تاکید کرد: «اگر قرار باشد شرکت یا مجموعهای مقاومت کند حتما دستگاه قضایی ورود خواهد کرد».
امنیت، اولویت دستگاه قضا
بخشی در بخش دیگری از سخنان خود، نخستین اولویت دستگاه قضا در استان کرمان را امنیت بیان کرد و یادآور شد: «حادثۀ امنیتی گلزار شهدای کرمان در دیماه ۱۴۰۲ اگرچه یک فاجعه بود اما از این تهدید فرصتهایی را در جهت ارتقاء امنیت کسب کردیم و سبب شد وضعیت استان از نظر امنیتی ارتقاء پیدا کند».
وی تاکید کرد: «در راستای تامین امنیت، باید حمایت از نیروهای مسلح، مبارزه با تروریسم، قاچاق سلاح، امنیت کویر، مواد مخدر، ساماندهی اتباع و سرقت مورد توجه قرار گیرد».
ساخت بزرگترین کمپ ماده ۱۶ در کرمان
دادستان کرمان در ادامه با اشاره به ساخت بزرگترین کمپ ماده ۱۶ در دهکده سلامت کرمان، گفت: «در حال تهیۀ بیش از ۶ هزار تخت برای راهاندازی فاز اول این پروژه هستیم».
وی همچنین با اشاره به بازگشت مجدد اتباع غیرمجاز طردشده، خاطرنشان کرد: «باید کاری کرد که این افراد در یک قالب مشخص شناسایی شوند و با ساماندهی اتباع از ظرفیت آنها بهعنوان نیروی کار با دستمزد پایین استفاده کنیم».
بخشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود کارگاههای ضایعاتی متعدد در شهر کرمان، گفت: «برای ساماندهی کارگاههای ضایعاتی، زمینی در جادۀ زرند اختصاص داده شد و چندین کارگاه در آنجا مستقر شده است اما زمین کم است و باید به زمین فعلی الحاق شود تا سایر کارگاهها نیز به آنجا منتقل شوند». /پ
نظر خود را بنویسید