گروه جامعه - مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کرمان گفت: «مردم میتوانند تخلف تاکسیها از جمله سرعت غیر مجاز، رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین اخذ کرایهی اضافه بر نرخ تعیینشده را جهت پیگیری به سازمان تاکسیرانی گزارش دهند».
به گزارش فردای کرمان به نقل از کرمان آنلاین، محمد مهدینژاد با تاکید بر اینکه تاکسیها موظف به نصب نرخنامهی مصوب هستند، افزود: «تاکسیها باید در دو شیفت صبح از ساعت شش صبح تا 14 عصر و در شیفت عصر از 14 تا 22 ، سرویسدهی کنند».
وی ادامه داد: «در صورت عدم فعالیت و کمبود تاکسی در مسیرهای درون شهری، در ساعات مذکور، تخلف محسوب شده و قابل پیگیری و برخورد است و شهروندان میتوانند در صورت نبود تاکسی در ایستگاهها و مسیرهای درون شهری، موارد را به سازمان تاکسیرانی گزارش دهند».
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کرمان بر مشخص بودن نرخ سفرهای درون شهری تاکید و اظهار کرد: «در صورت سرویسدهی از ساعت 22 شب تا شش صبح ، 50 درصد به مبلغ کرایهی تاکسی افزوده میشود که این مبلغ مصوب شده است و تخلف محسوب نمیشود».
وی به صدور 12 هزار و 419 مورد پروانهی تاکسیرانی از زمان تاسیس سازمان تاکسیرانی کرمان تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: «از این تعداد هشت هزار و 585 مورد پروانه، ویژهی رانندگان آژانسهای تاکسی تلفنی و سه هزار و 400 پروانه ویژهی وانت بارها بوده است».
مهدینژاد از صدور چهار هزار پروانهی فعالیت، ویژهی کامیونهای درون شهری نیز خبر داد و افزود: «314 مورد پروانهی نمایندگی حمل و نقل مسافر و 33 مورد پروانهی نمایندگی حمل و نقل دانشآموزی و تعداد یکهزار و 567 کارت تردد سرویس دانشآموزی توسط سازمان تاکسیرانی صادر شده است».
وی صدور 28 مورد پروانهی نمایندگی ویژهی خدمات حمل و نقل مسافر به ادارات و سازمانها را نیز از جمله مجوزهای صادر شده توسط سازمان تاکسیرانی دانست.
مهدینژاد ادامه داد: «فعالیت در زمینهی حمل و نقل مسافر و بار درون شهری در شهر باید با مجوز سازمان تاکسیرانی باشد و در غیر این صورت تخلف محسوب میشود».
وی اظهار کرد: «رانندگانی که به عنوان تاکسی خطی مجوز دریافت کردند موظف به سرویسدهی در مسیر مشخص شده هستند و سوار کردن مسافر تنها به صورت دربستی تخلف محسوب میشود و مردم میتوانند اینگونه تخلفات را به سازمان تاکسیرانی همراه با شماره پلاک تاکسی گزارش دهند ».
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کرمان افزود: «شهروندان میتوانند پیشنهادات، انتقادات و یا شکایات خود را از طریق سامانه137 و133 و همچنین از طریق تماس با واحد رسیدگی به شکایات به شماره 33342214 و33342212 و یا سامانهی پیام کوتاه 10001798 مطرح نمایند».
وی بیان کرد: «برای پیگیری شکایتها، شهروندان باید شمارهی پلاک خودرو یا کد چهاررقمی پشت شیشهی تاکسی را به سازمان گزارش دهند تا به موارد ذکر شده رسیدگی شود».
7147
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کرمان:
نظر خود را بنویسید