گروه جامعه ـ معرفی کرمان و جاذبههای آن به گونهای که بتواند از گردشگران داخلی و خارجی دلربایی کند موضوعی است که چند سالی مدام از آن صحبت و تاکید میشود که کرمان اگر نتوانسته سهم خود را از سبد گردشگری کشور بردارد دلیلش این است که ناشناخته مانده است. این دغدغه اما همچنان در حد حرف و موضوع سخنرانی باقی مانده و کار جدی برای آن انجام نشده است.
معاون عمرانی استاندار کرمان و رئیس کارگروه گردشگری استان نیز این کمکاری را کتمان نمیکند و میگوید: «من در تمام مدتی که این مسئولیت را دارم دغدغهی معرفی کرمان را داشتهام ولی تاکنون این اقدام آنطور که باید انجام نشده است».
به گزارش خبرنگار فردایکرمان، سیدمصطفی آیتالهی موسوی، این صحبت را در جلسهی ستاد اجرایی خدمات سفر استان که شامگاه دوشنبه 13 آبان برگزار شد مطرح کرد و گفت: «من حتی شخصا با هواپیمایی ماهان و راهآهن استان هماهنگ کردم تا در سفرها جاذبههای استان را معرفی کنند».
وی افزود: «در پروازهای هواپیمایی ماهان اما همهنوع تبلیغی پخش میشود و این زیبنده نیست که جاذبههای کرمان را معرفی نمیکنند».
موسوی با بیان اینکه همه برای معرفی استان کمک کنند، تصریح کرد: «من هم در کنار شما خواهم بود و اعتبارات را به این سمت سوق خواهم دادم و مشارکت دستگاههایی که موثر هستند را هم جلب خواهم کرد».
معاون عمرانی استاندار کرمان تاکید کرد: «یکبار برای همیشه باید در این زمینه کاری کنیم که در شان کرمان باشد».
در این جلسه، فریدون فعالی، مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان کرمان نیز با بیان اینکه استان کرمان آنطور که نیاز بوده معرفی نشده است، اظهار کرد: «یک کارخانهی بستنی 30 میلیارد تومان در سال هزینهی تبلیغات محصول خود میکند. برای معرفی استان سالی چهقدر منابع مالی اختصاص داده شده است؟ سهم ما در تبلیغات رسانه ملی کجاست؟».
وی افزود: «با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشود. اگر میخواهیم برای رونق گردشگری کرمان کاری کنیم باید در این زمینه اقدام شود».
فعالی با بیان اینکه ما در فهرست استانهای هدف گردشگری نیستیم، تصریح کرد: «برای اینکه مقصد گردشگری شویم نیاز جدی به اطلاعرسانی و تبلیغات داریم».
وی از رسانهها و هنرمندان استان خواست تا در این حوزه به میراثفرهنگی کمک کنند.
به گزارش فردایکرمان، همچنین در این جلسه از سوی تجلی، قائممقام مدیرکل میراثفرهنگی طرحی با موضوع «گزارش مقدماتی تبلیغات و اطلاعرسانی گردشگری کرمان ویژه نوروز 99» ارائه شد که دربارهی این طرح، تصمیمی هم گرفته نشد.
اما حمید صادقی، از عکاسان برجستهی کرمان که آثار متعددی در حوزهی معرفی کرمان تولید کرده در این جلسه پیشنهاد داد که یک اتاق فکر تولید محتوا در اداره کل میراثفرهنگی استان تشکیل شود تا بهصورت حرفهای و با نظر کارشناسان حوزههای مختلف در این زمینه اقدام شود.
این پیشنهاد صادقی پذیرفته شد و فعالی در اینباره گفت: «اتاقفکر تولید محتوای تبلیغاتی با حضور نمایندگانی از میراثفرهنگی، صداوسیما، ارشاد و خانه مطبوعات استان تشکیل خواهد شد». / الف
عکس: روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی استان
نظر خود را بنویسید