گروه اقتصاد - در نشست کمیسیون گردشگری و صنایعدستی اتاق کرمان مراحل راهاندازی بازار آنلاین صنایعدستی کرمان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، فرزاد رضایی در نشست کمیسیون گردشگری و صنایعدستی اتاق کرمان با حضور رئیس این کمیسیون و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیر استارتآپ هدیه جاده ابریشم گفت: «مراحل راهاندازی بازار آنلاین صنایعدستی کرمان و صادرات آنلاین این محصولات به کشورهای خارجی در بستر بازار «هدیه جاده ابریشم» در دست بررسی است».
با بیان اینکه حدود دو میلیارد نفر در دنیا خرید و فروش آنلاین را انجام میدهند، بیان کرد: «این بستر میتواند به فروش و صادرات صنایعدستی کرمان در خارج از کشور کمک کند».
وی ادامه داد: «ایران سومین تولیدکنندهی بزرگ صنایعدستی جهان است اما از نظر صادرات رتبه سیویکم را دارد و سهم ایران از بازار جهانی صنایعدستی به کمتر از 15 درصد رسیده است».
رضایی اظهار کرد: «برای راهاندازی این بازار آنلاین، 19 گروه صنایعدستی فعال در استان در 106 رشته و 143 زیرمجموعه بررسی، مطالعه، ترجمه، تصویربرداری و سایر مراحل کار نیز برنامهریزی و مشخص شده است».
مدیر استارتآپ هدیه جاده ابریشم خاطرنشان کرد: «بستهبندی، انتقال ارز حاصل از صادرات، بازاریابی و تبلیغات، نحوهی ارسال و حملونقل و قطعی اینترنت از جمله چالشهای فعالیت این بازار آنلاین خواهد بود که برای هر یک از آنها تدابیر لازم اتخاذ شده و میشود».
وی گفت: «قصد داریم پس از کرمان، صنایعدستی اصفهان و تبریز در داخل و کشورهای گرجستان، عمان و روسیه را پوشش دهیم».
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست، بیان کرد: «ایجاد چنین بازاری پذیرفته شده است و بسیاری از استانهای کشور از این شیوهها استفاده و تولیدات صنایع دستی خود را به فروش میرسانند».
فریدون فعالی افزود: «باید شیوهی فعالیت این بازار آنلاین، نقاط ضعف و قوت آن بررسی و کمبودها تکمیل و مشکلات اصلاح شود و ما نیز از این بستر حمایت خواهیم کرد». /پ
18501
در کمیسیون گردشگری و صنایعدستی اتاق بازرگانی؛
نظر خود را بنویسید