گروه جامعه ـ مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان با اشاره به برگزاری جلسات ستاد تسهیلات سفر که ریاست آن با استاندار و معاون عمرانی استاندار قائممقام آن است، توضیح داد: «12 کمیتهی این ستاد، با حکم استاندار محترم فعالیت خود را شروع کردهاند. این کمیتهها شامل انتظامی، امداد و نجات، بهداشت و سلامت، محیط زیست، اسکان و رفاه، برنامهریزی، اطلاعرسانی و تبلیغات، خدمات حملونقل، پشتیبانی، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و کمیتههای روستایی و عشایری است».
به گزارش خبرنگار فردایکرمان، فریدون فعالی، شامگاه دوشنبه پنجم اسفندماه، در جلسهی ستاد تسهیلات سفر، با بیان اینکه 22 ستاد شهرستانی هم با ریاست فرمانداران شکل گرفته است، افزود: «14 شهرستان جلسات خود را تشکیل داده و گزارشها را ارائه کردهاند. هشت شهرستان چون مشغول انتخابات بودند در این هفته قول دادهاند جلسات ستاد تسهیلات سفر را برگزار کنند».
فعالی گفت: «تمام هدف ستاد این است که با انسجام و نظم خدمات مناسب و مطلوبی به مسافران ارائه کنیم».
او با بیان اینکه برای قبل و حین و پایان سفرها باید برنامهریزیهای مختلفی انجام دهیم، اظهار کرد: «یکسری کارهایی از ابتدای اسفندماه شروع شده است. تیمهای نظارتی فعال شدهاند و برای اینکه در نوروز خدمات مطلوبی به مسافران ارائه کنیم براساس تکلیفی که داشتیم به اماکن گردشگری سرکشی و سعی کردیم کمبودهایی که در سالهای گذشته وجود داشته است را برطرف کنیم. برخی اماکن را دکتر موسوی، معاون استاندار شخصا بازدید کرده است».
در این جلسه همچنین، سنجری، مسئول کمیته آمار و برنامهریزی ستاد تسهیلات سفر استان کرمان گفت: «طبق روال هر سال، چندین جلسه پیش از نوروز با حضور نمایندگانی از میراثفرهنگی و دستگاههایی که باید آمار را روزانه رصد کنند برگزار کردیم. زیرساخت جمعآوری اطلاعات را مثل هرسال داریم و همچون روال گذشته بهصورت روزانه در چندین سرفصل آمار مراکز اقامتی، سفرها و بازدید موزهها را در ایام نوروز جمعبندی و به مدیران ارائه خواهیم کرد». / الف
نظر خود را بنویسید