فردای کرمان – گروه جامعه: مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید ما بر آموزش حضوری است زیرا بر فرض محال اگر بتوانیم تبلت و گوشی هوشمند برای همهی دانشآموزان تهیه کنیم باز هم برای پایهی اول و دوم ابتدایی، جای آموزش حضوری را نمیگیرد و معلم باید حضور داشته باشد تا دانشآموز حروف الفبا را به خوبی فراگیرد، گفت که به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تبلت برای دانشآموزان خود نیاز داریم؛ ولی واقعیت این است که این اتفاق نمیافتد زیرا تولید داخلی میسر نیست و با توجه به تغییرات نرخ ارز، از خارج هم نمیتوانیم این تعداد را وارد کنیم.
به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا سراسری، محمدرضا سیفی دربارهی آخرین وضعیت آموزش دانشآموزان مناطق روستایی و عشایری، اظهار کرد: «آنچه که تاکنون اتفاق افتاده به علت شرایط خاصی که به وجود آمده با چیزی که پیشبینی میکردیم کمی متفاوت است؛ اما در مناطق عشایری آموزش بهصورت حضوری انجام میشود».
وی افزود: «تاکید ما بر آموزش حضوری است زیرا بر فرض محال اگر بتوانیم تبلت و گوشی هوشمند برای همهی دانشآموزان تهیه کنیم باز هم برای پایهی اول و دوم ابتدایی، جای آموزش حضوری را نمیگیرد و معلم باید حضور داشته باشد تا دانشآموز حروف الفبا را به خوبی فراگیرد».
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از طرف دیگر دانشآموزان پایههای اول تا سوم کار با تبلت را بلد نیستند، گفت: «اگر جایی اینترنت و گوشی هوشمند وجود داشت، آموزش ترکیبی توصیه میشود و در این صورت هم از شاد میتوان استفاده کرد و هم امکان آموزش حضوری فراهم است».
سیفی ادامه داد: «به اندازهی کافی تبلت در اختیار نداریم. به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تبلت برای دانشآموزان خود نیاز داریم؛ ولی واقعیت این است که این اتفاق نمیافتد زیرا تولید داخلی میسر نیست و با توجه به تغییرات نرخ ارز، از خارج هم نمیتوانیم این تعداد را وارد کنیم».
وی افزود: «هدف ما در گام نخست این است که ۱۰۰ هزار تبلت را با اولویت دانشآموزان تحت پوشش کمیته امداد تهیه کنیم. یک شرکت داخلی قولهایی داده و تولید را شروع کرده است، اما اینکه تبلت برای همهی دانشآموزان فاقد این ابزار، فراهم شده باشد تاکنون میسر نشده است».
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید ما بر آموزش حضوری با رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی و رعایت فاصلهگذاری فیزیکی است؛ دربارهی وضعیت محرومیت از تحصیل در مناطق روستایی و عشایر گفت: «هنوز آمار دقیق احصاء نشده است و در حال جمعآوری شاخصهای مختلف هستیم».
سیفی ادامه داد: «کلاسها در مناطق محروم همه تشکیل میشوند. تعداد دانشآموزان کم است و پراکنده هستند و برخی هم در مناطق سفید قرار دارند و از شهرها دور هستند. مشکلات ما در برگزاری حضوری کلاسها در این مناطق کمتر است؛ هرچند سال تحصیلی سختی را پشت سر میگذاریم». /پ
نظر خود را بنویسید