فردای کرمان – گروه جامعه: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت که با توجه به آمار قابل توجه عدم دسترسی دانشآموزان استان به امکانات آموزش مجازی، مدیر مدرسه باید بداند که تکتک دانشآموزان در اطلس دسترسی به آموزش مجازی چه وضعیتی دارند. وی محروم نماندن دانشآموزان از آموزش را وظیفهی اصلی مدیران مدارس دانست و گفت: «نباید امسال شاهد افزایش دانشآموزان بازمانده از تحصیل یا افت تحصیلی دانشآموزان باشیم».
به گزارش فردای کرمان به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندرینسب در ارتباط مجازی با مدیران مدارس استان کرمان که در بستر شبکهی شاد برگزار شد، با اشاره به تاثیر عملکرد مطلوب مدیران مدارس در نوع نگرش جامعه نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت، بیان کرد: «مدیریت اثربخش به درک نقشها و کارکردهای مدیر، فرآیند مدیریت و تقسیم اختیار بستگی دارد و اگر این راهبری، سبب دستیابی مجموعه به اهداف عالیاش شود، میتوان گفت عملکرد این مدیر موفقیتآمیز بوده است».
وی با بیان اینکه مدیران مدارس همواره در امر تعلیم و تربیت نقشآفرین بودهاند، افزود: «لزوم ارتباط موثر مدیران مدارس با اولیا بیش از گذشته احساس میشود، از فعالیتهای انجمن اولیا و مربیان نباید غفلت شود و در روزگار فعلی بیش از هر زمان دیگری نیاز به تعامل موثر و مطلوب با اولیا داریم».
وی یادآور شد: «سرعت عمل، هوشیاری و تعهد مدیران مدارس نسبت به انجام وظیفه، مهمترین عامل در نوع قضاوت جامعه نسبت به عملکرد آموزش و پرورش است».
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر کارکردهای مهم مدرسه گفت: «مدرسه تنها محل آموزش دانشآموزان نیست، بلکه دانشآموزان را برای یک انسان اجتماعی آماده میکند، تحرک دانشآموزان با دور شدن آنها از مدرسه کمتر میشود و این دور شدن از محیط مدرسه در پیوندهای عاطفی و اجتماعی دانشآموزان با محیط یادگیری تاثیر میگذارد».
وی ادامه داد: «دغدغه و نگرانی والدین از وضعیت سلامتی فرزاندانشان بسیار طبیعی، بجا و قابل درک است، ما هم نگران و دغدغهمند این موضوع هستیم و تکتک دانشآموزان استان با فرزندان خودمان هیچ تفاوتی ندارند اما در بحث آموزش حضوری یا ترکیبی، تصمیمگیریهای ما در استان، تابعی از تصیمگیری ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش است».
اسکندرینسب یک بار دیگر بر حفظ ارتباط و تعامل مدیران مدارس و معلمان با دانشآموزان و خانوادهها تاکید کرد و گفت: «هم دانشآموز به معلم نیاز دارد و هم معلم به دانشآموز نیازمند است و این ارتباط ارزشمند نباید قطع شود، حتی اگر به میزان یک بار در هفته یا یک ساعت باشد».
وی یادآور شد: «سازمان و نهادی در برههی فعلی موفق است که بتواند با شرایط و اقتضائات جدید خود را وفق دهد و دستگاه عظیم تعلیم و تربیت توانست در کمترین زمان ممکن در زمینهی آموزش مجازی عملکرد مطلوبی داشته باشد؛ شبکهی آموزشی شاد، امنترین و سالمترین محیط یاددهی و یادگیری برای دانشآموزان و معلمان است که امروز امکانات بیشتری هم به آن افزوده شده و آسیبها و چالشهای پیامرسانهای غیرایرانی را هم برای دانشآموزان ندارد».
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان محروم نماندن دانشآموزان از آموزش را وظیفهی اصلی مدیران مدارس برشمرد و گفت: «نباید امسال شاهد افزایش دانشآموزان بازمانده از تحصیل یا افت تحصیلی دانشآموزان باشیم چراکه دانشآموزان سرمایهی گرانبهای آموزش و پرورش هستند که رشد بیشترشان مطلوب ماست».
وی گفت: «با توجه به اینکه آمار عدم دسترسی دانشآموزان به امکانات آموزش مجازی قابل توجه است مدرسه در هر حالی باید فعال باشد، هر زمان که همهی ادارات و نهادهای دیگر غیرفعال و تعطیل شدند مدرسه هم تعطیل میشود، هدف ما این است حلقهی اتصال و پیوند با دانشآموزان برقرار باشد مدیر مدرسه باید بداند که تکتک دانشآموزان در اطلس دسترسی دانشآموزان به آموزش مجازی چه وضعیتی دارند».
اسکندرینسب به افزایش سرانهی بهداشتی مدارس نیز اشاره کرد و افزود: «علاوه بر افزایش سرانه، کاروانهای بهداشتی شامل مواد ضدعفونی هم به مدارس استان ارسال شده است که در زمان آموزش حضوری با کمبودی مواجه نباشیم». /پ
نظر خود را بنویسید