فردای کرمان – گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ترجیح آموزشوپرورش برگزاری آزمون حضوری است، گفت که مرجع اجازه دادن به اینکه ما میتوانیم آزمون حضوری برگزار کنیم یا خیر، ستاد ملی کروناست.
وی با بیان اینکه ظرفیت شاد برای برگزاری آزمونها توسعه داده شده و ظرفیت جدیدی تا دو هفتهی آینده به شاد اضافه میشود تا دقت بیشتری در برگزاری آزمونها صورت گیرد، گفت که با توجه به نرمافزارهای متعددی که برای برگزاری آزمون وجود دارد، به مدارس اجازه دادیم اگر از ظرفیتهای دیگری هم میتوانند استفاده کنند.
به گزارش فردای کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سراسری، محسن حاجیمیرزایی درخصوص جزئیات برگزاری امتحانات دانشآموزان با اشاره به اینکه برای ما موضوع امتحانات بسیار مهم است که بتوانیم ارزیابی دقیق و درستی از میزان آموختههای دانشآموزان داشته باشیم، اظهار کرد: «روشهای مختلف موجود را بررسی کردیم و در ابلاغیهای که به استانها ارسال کردیم اختیارات ویژهای را به مدارس دادهایم که میتوانند بر اساس صلاحدید خودشان این امتحانات را برگزار کنند».
وی ادامه داد: «یک آزمون تکوینی و یک آزمون پایانی داریم؛ آزمون تکوینی آزمونی است که معلمان در طول دورهی تدریس ارزیابی از توانایی دانشآموزان دارند که به همراه امتحانهایی که در پایان نیمسال برگزار میشود ترکیب نمرهی دانشآموز را تعیین میکند».
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این نوبت سهم بیشتری به آزمونهای تکوینی دادیم، گفت: «این رویکرد بدان معناست که طبق نظر معلم، آموختههای دانشآموز ارزیابی میشود و میزان یادگیری سهم بیشتری در نمرهی دانشآموز دارد».
حاجیمیرزایی در پاسخ به اینکه آزمونهای غیرحضوری فقط باید در شبکهی شاد برگزار شود یا خیر، با اشاره به اینکه حداکثر تلاشمان را کردیم که روشهای برگزاری آزمون مطمئن باشد، بیان کرد: «به مدارس اجازه دادیم که اگر از ظرفیتهای دیگری هم میتوانند استفاده کنند تا برای برگزاری آزمون روشی مناسب با شرایط ایجاد شود».
وی ادامه داد: «با توجه به اینکه در شرایط کنونی نرمافزارهای متعددی برای برگزاری آزمون وجود دارد، استفاده هر کدام از این بسترها میسر است».
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: «البته ظرفیت شاد را برای برگزاری آزمونهای توسعه دادیم و ظرفیت جدیدی تا دو هفتهی آینده آماده شده و به شاد افزوده خواهد شد تا دقت بیشتر در برگزاری آزمونها صورت گیرد».
وی با اشاره به اینکه معلم نقش اصلی را در آزمون دانشآموزان برعهده دارد، اظهار کرد: «همچنان هم نقش معلمان نقش برجستهای است و، اما این را بدانیم که با توجه به شرایط کنونی، روشهای گذشته با مشکل روبهرو شده است و حتی اکنون برای حضور دانشآموزان با مشکل مواجه هستیم».
حاجیمیرزایی ادامه داد: «ممکن است که در این روشها کاستیهایی هم وجود داشته باشد که البته این کاستیها برطرف خواهد شد چراکه ما راه نرفتهای را میپیماییم، مسیری که برای ما، معلمان و دانشآموزان جدید بوده و ممکن است دانشآموزان و معلمان در انجام این فرایند با مشکل روبهرو باشند، ولی قطعاً به تدریج تواناییهای بهتری ایجاد خواهد شد».
حاجیمیرزایی در پاسخ به این پرسش که موضع آموزش و پرورش نسبت به چگونگی برگزاری امتحانات چیست، گفت: «ترجیح ما به دلیل افرایش ضریب اطمینان از امتحان، آزمون حضوری است، اما مرجع اجازه دادن به اینکه ما میتوانیم آزمون حضوری برگزار کنیم یا خیر، ستاد ملی کروناست بنابراین اگر جایی به ما اجازه بدهند آزمون حضوری میسر است».
وی اظهار کرد: «با استانها هم هماهنگ کردیم که اگر در بعضی مناطق نگرانی وجود ندارد از طریق آزمون حضوری کار دنبال شود که البته اگر ستاد کرونا اجازه ندهد امتحان غیرحضوری برگزار خواهد شد.». /پ
نظر خود را بنویسید