فردای کرمان – گروه جامعه: مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از وجود حدود ۱۸۵ دانشآموز بازمانده از تحصیل و ۷۵۰ هزار دانش آموز تارک تحصیل در کشور خبر داد.
محمدحسین حسینی افزود: «اگر به هر دلیلی بچههای ما مدرسه نیامدند و یا با افت تحصیلی به مقاطع بالاتر رفتند و در مقابل دانشآموزانی با هزینههای هنگفت به بالاترین کیفیت یادگیری دست یافتند، یک شکاف بسیار فاجعهبار ایجاد میشود که تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت. همین شکاف و اختلاف است که میتواند سرچشمه بزه و فساد و غیره شود».
به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا سراسری، وی در سلسله نشستهای فقر چندبعدی و سیاستهای فقرزدایی با عنوان «فقر آموزشی در ایران» که با همکاری دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت رفاه و مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد دانشگاهی برگزار شد، با بیان اینکه خوشحالم نهادهای بیرونی به موضوعات آموزش و پرورش ورود میکنند گفت: «ما هیچ راه همواری برای توسعۀ کشور جز آموزش و پرورش نداریم».
وی افزود: «پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانشآموزان همانند ظرفی است که اگر پر شود میتوان انتظار داشت توسعه و پیشرفت در دیگر بخشها رقم بخورد. اگر تمایل داشته باشیم که کشور همواره پویا و مترقی باشد راهش این است که همۀ بچههای ما در مدرسه باشند و همۀ آنها بیاموزند، وضعیتی شکل میگیرد که دانشآموزان با مسئولیتپذیری، نوعدوستی و وطن دوستی ایرانی خواهند ساخت که آرزوی همۀ ماست».
مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما گاهی با اقداماتی که انجام میدهیم یک مسئلۀ پیچیده را بغرنجتر و پیچیدهتر میکنیم گفت: «اینکه بچهها بیرون از مدرسه باشند و یا یادگیری خوبی نداشته باشند سرچشمۀ ناملایمات است. لازم است یک گفتمان انتقادی شکل بگیرد مبنی بر آنکه حال آموزش و پرورش خوب نیست؛ ۷۵۰ هزار تارک تحصیل و ۱۸۵ هزار بازمانده از تحصیل داریم. در زمینۀ دسترسی آموزشی، فضا و تجهیزات و حضور دانشآموز در مدرسه بسیار مهم است. همچنین لازم است در زمینۀ کیفیت آموزش مطالبهگری شود».
وی ادامه داد: «تمام تلاش ما این است که حال آموزش و پرورش خوب شود. برگزاری چنین جلساتی به ما امید میدهد». /پ
نظر خود را بنویسید