فردای کرمان – گروه اقتصاد: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دربارۀ توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا، سمند و ساینا و جایگزین کردن خودروهای مذکور با شاهین، هایماs8 و... گفت: «این تصمیم نشاندهندۀ عدم شناخت مسئولان وزارت صمت و خودروسازان از شرایط جامعه است».
سیداحمد رسولینژاد افزود: «اقشار متوسط و پایین جامعه از نظر درآمدی، خریدار خودرهایی مانند تیبا و سمند هستند، بنابراین قیمت خودروهای جایگزین آنها باید متناسب با توان خرید این افراد باشد در حالی که براساس اخبار رسیده به نظر میرسد به این موضوع دقت نشده و مسئولان مربوطه بدون در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی مشتریان، تصمیم به جایگزین کردن این خودروها گرفتهاند».
به گزارش فردای کرمان به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «این رفتارها با شعارهای عدالتطلبانۀ دولت همخوانی ندارد و در تصمیمگیریها باید به رفاه کل جامعه و منافع اکثریت مردم توجه کنیم، امیدواریم وزارت صمت در تصمیمات خود تجدید نظر کند».
وی با بیان اینکه جایگزین تیبا، سمند و... باید یا همان قیمت را داشته باشند یا کمی از این خودروها با منطق اقتصادی گرانتر باشند، اضافه کرد: «وزیر صمت در دفعات مختلف شعارهایی را مطرح کرده که محقق نشده است».
رسولینژاد در ادامه با اشاره به اینکه گزارشهای خوبی از برخی شرکتهای خودروسازی به گوش نمیرسد، ادامه داد: «طبق این گزارشها، طرح موضوعاتی مانند کاهش خودروهای کف پارکینگ از سوی مسئولان مربوطه، حرکتی نمایشی، تبلیغاتی و رسانهای است که دستگاههای نظارتی باید به این موضوع ورود کنند».
وی اظهار کرد: «باید مشخص شود که ادعای مسئولان دربارۀ به حداقل رسیدن تعداد خودروهای کف پارکینگ تا چه میزان صحت دارد؟ آیا اینکه خودروهای موجود در پارکینگها جابهجا و به مکان دیگری منتقل میشود سپس با نمایش پارکینگ خالی، ادعای کاهش تعداد خودروهای موجود در پارکینگها میشود، درست است؟».
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: «با توجه به وضعیت قطعهسازی و واردات قطعه از خارج، باید ادعای مطرح شده دربارۀ کاهش تعداد خودروهای کف پارکینگ راستیآزمایی شود».
وی با تاکید بر اینکه دولت آئیننامۀ اجرایی واردات خودرو را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند، ادامه داد: «واردات خودرو در ارتقای کیفیت و کاهش قیمت خودرو اثرگذار است». /پ
نظر خود را بنویسید