فردایکرمان ـ گروه جامعه: معاون حملونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان در پاسخ به این پرسش که با وجود مخالفتها، اجرای طرح ترافیکی میدان بیرمآباد آن در دستور کار قرار گرفته است؛ دربارۀ لزوم اجرای این طرح توضیح دهید؟ گفت: «طرح ترافیکی این میدان، طبق درخواست پلیس و بهدلیل افزایش تصادفات در این میدان در دستور کار قرار گرفت. برای اجرای صحیح آن، جلسات زیادی در شورای ترافیک استان برگزار و درنهایت با جمعبندی کارشناسان، طرح مصوب شده است؛ بنابراین، اقدامات فنی و عمرانی و هر اقدامی که شهرداری انجام داده، براساس طرح مصوب بوده و طبق گزارش پلیس مبنی بر بیانظباتی، عدم رعایت حق تقدم و نبود مأمور در محل، اجرای آن ضروری تشخیص داده شده است».
مهدی نیکویی افزود: «طبق گزارش پلیس، با اصلاح هندسی در میدان بیرمآباد شدت تصادفات کاهش پیدا کرده، اما نیاز است تا با حضور پلیس در محل، اِعمال قانون نیز انجام شود».
وی در بخش دیگری از سخنان خود دربارۀ دلیل تعویق در آسفالت محلۀ سرآسیاب اظهار کرد: «دلیل آن عدم اجرای پروژۀ فاضلاب در سرآسیاب است که به همین منظور جلسات مختلفی با شرکت آب و فاضلاب داشتیم و بر سرعت انجام کار تأکید کردیم».
وی اظهار کرد: «بهدلیل اهمیت اجرای هرچه زودتر آسفالت معابر در این محله، در حال حاضر چهار پیمانکار فاضلاب در این منطقه مشغول بهکار هستند تا با اجرای هرچه زودتر پروژۀ فاضلاب، شهرداری نیز کار زیرسازی را انجام دهد».
به گزارش فردایکرمان، وی در بخش دیگری از گفتوگویی که چهارم آبانماه با کرمانشهرآنلاین داشته، توضیح داد: «آسفالت معابر در مناطق هدف بازآفرینی شهری در دستور کار قرار گرفته و کار در چند جبهه در حال انجام است. از جمله این مناطق میتوان به محدوده سرآسیاب، صیاد شیرازی، فیروزآباد، شهرک شهید همت و بافت فرسوده درونشهری اشاره کرد».
نیکویی ادامه داد: «در شهرک شهید همت، بخش زیادی از معابر آسفالت شد و تعدادی دیگر بهدلیل وجود مشکلات زیرساختی و تأسیسات شهری، در مرحله بعدی قرار گرفت. آسفالت محلۀ سرآسیاب هم که یکی از محلههای هدف است، در دستور کار قرار دارد».
وی اضافه کرد: «در این منطقه باید حدود 50 هزار مترمربع از معابر زیرسازی و آسفالت شود که امیدواریم بتوانیم تا یک ماه آینده، آسفالت معابر سرآسیاب را شروع کنیم».
وی در پاسخ به این پرسش که آیا هزینهای که راه و شهرسازی برای مناطق هدف بازآفرینی اختصاص میدهد، برای آسفالت معابر این مناطق کافی است؟ گفت: «خیر کافی نیست؛ راه و شهرسازی، تنها قیر مورد نیاز را تأمین میکند، اما شهرداری باید چندبرابر مبلغ تخصیصیافته، برای زیرسازی، خاکبرداری، شنریزی، تولید آسفالت حمل آسفالت و پخش آسفالت هزینه کند».
وی همچنین دربارۀ وضعیت آسفالت سایر معابری که در نوبت آسفالت قرار دارند، اظهار کرد: «آسفالت معابر و کوچهها براساس برنامه زمانبندی تقریبا بهروز است و اگر معبری از سالهای قبل باقی مانده، در اجرای زیرساخت فاضلاب مشکل داشته است». / الف
نظر خود را بنویسید