فردایکرمان – گروه جامعه: مجتبی همتیفر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به اینکه دورۀ پیش از دبستان، اجبار نیست اما ضروری است، گفت: «دورۀ پیش از دبستان، جزیی از حوزۀ دبستان نیست، بلکه خود یک دورۀ تربیتی مستقل است».
به گزارش فردایکرمان به نقل از ایسنا، وی در نشست شورای برنامهریزی و نظارت پیشدبستان و کودکستانهای شهر تهران، ماموریت اصلی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را سازماندهی مراکز تربیت کودک به خصوص در سه سال دوم کودکی، توانمندسازی خانوادهها و «ارتقای زیستبوم کودکی در ایران برشمرد و اظهار کرد: «آیندۀ کشور وابسته به شیوۀ تربیت امروز کودکان است، اگر براساس منویات مقام معظم رهبری به این امر توجه کنیم، میتوانیم امید داشته باشیم که دانشآموزان و نسل فردای ما پیشرفتی که مدنظر است را محقق کنند».
همتیفر با اشاره به اینکه دورۀ پیش از دبستان، اجبار نیست اما ضروری است، افزود: «دورۀ پیش از دبستان، جزیی از حوزۀ دبستان نیست، بلکه خود یک دورۀ تربیتی مستقل است و خدمت به کودکان قبل از ورود به دبستان جدا از ماموریت و رسالت این سازمان، یک وظیفۀ شرعی محسوب میشود».
رئیس سازمان ملی تعلیم وتربیت کودک ادامه داد: «همه ما در کنار وظایف اداری خود باید برای کودکان برنامه داشته باشیم».
همتیفر با اشاره به ضرورت تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در راستای مدیریت یکپارچهسازی تصمیمها و برنامهریزیها در عرصۀ کودکی تاکید کرد: «در کنار تشکیل سازمان، مطالعاتی بومی در رابطه با دورۀ کودکی انجام میشود تا منجر به شکلگیری الگوی نظری و عملی تربیت کودک در ایران شود».
وی با تأکید بر اینکه مربی باید نحوۀ کار با کودک را به صورت تخصصی بداند و موقعیتهای تربیتی را فراهم کند، اظهار کرد: «در این خصوص رشتههای مختلفی داریم که مربیان نه تنها خود فرامیگیرند بلکه به خانواده برای مهارت کار با کودک در خانه یاد میدهند».
همتیفر با بیان اینکه جایگاه رابطه بین مربی و کودک بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: «وظایف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ارائه خدمات به کودکان و خانوادههای این کودکان است و محصولات فرهنگی و تربیتی و همۀ امور نیز زیر نظر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک منتشر میشود، محصولات قابل توصیه به خانوادهها و کودکستانها در قالب بستههای محتوایی معرفی میشود و امید است در آینده به عنوان رویدادهای اصلی سازمان تثبیت شود»./پ
نظر خود را بنویسید