گروه جامعه - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: «سردفتران باید به گونهای رفتار کنند که مردم در دفاتر احساس آرامش کنند و با خیالی آسوده معاملات خود را در دفاتر اسناد رسمی تنظیم نمایند».
به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، رضا طالبیزاده در حاشیهی بازدید از 10 دفترخانه اسناد رسمی شهر کرمان گفت: «از اول دی ماه سالجاری سامانهی ثبت اثر انگشت سردفتران در تمامی دفاتر اسناد رسمی استان راهاندازی شده و در حال حاضر برای تنظیم هر سند رسمی، اخذ اثر انگشت سردفتر، متعاملین و وکلای قانونی آنها ضروری است و بدین طریق از هرگونه سوءاستفاده در جعل هویت و تنظیم اسناد جعلی جلوگیری به عمل میآید».
این مقام قضایی با بیان اینکه در 9 ماههی نخست سالجاری اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی استان بیش از 460 هزار است، اذعان کرد: «در راستای حفظ اعتماد و اطمینان مردم به دفاتر اسناد رسمی و افزایش بهداشت قضایی، بیش از 408 هزار از اسناد مذکور مورد بازرسی قرار گرفته است».
وی یکی از راههای افزایش امنیت حقوقی را اهمیت دادن به ثبت اسناد رسمی دانست و اظهار کرد: «سردفتران باید به گونهای رفتار کنند که مردم در دفاتر احساس آرامش کنند و با خیالی آسوده معاملات خود را در دفاتر اسناد رسمی تنظیم نمایند».
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه برخی دفاتر اسناد رسمی با اصلاح فضا و محیط دفترخانه و بایگانی میتوانند خدمات مطلوبتری به ارباب رجوع ارائه نمایند، گفت: «با توجه به قدمت 80 سالهی برخی از پروندههای موجود در دفاتر اسناد رسمی و وجود اسناد بسیار قدیمی، میبایست شرایط نگهداری مستندات و اسناد مردم به نحو بهتری فراهم شود».
5374
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان
نظر خود را بنویسید