فردای کرمان – گروه جامعه: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: «میزان حضور دانشآموزان در مدارس در شهرها و مناطق مختلف متفاوت است بهطوری که در برخی از مکانها آمار حضور دانشآموزان در مدارس بیش از ۹۰ درصد است اما در مجموع میانگین حضور دانشآموزان در مدارس در استان بین ۳۵ تا ۴۰ درصد متغیر است».
به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا کرمان، سیدمحمد حبیباللهی دربارهی وضعیت برگزاری کلاسهای حضوری مدارس استان، بیان کرد: «شیوع کرونا همهی فعالیتهای آموزشی، اقتصادی، فرهنگی و ... را تحت تاثیر قرار داد و قطعا آموزش و تربیت نیز از آن تاثیر پذیرفت و در این شرایط باید خانوادهها با همکاری و مشارکت با آموزش و پرورش سطح اثربخشی آموزشها را در فضای مجازی ارتقا دهند».
وی حفظ امنیت جانی دانشآموزان را اولویت اول آموزش و پرورش دانست و دربارهی سطح یادگیری دانشآموزان در آموزشهای مجازی، توضیح داد: «در سال گذشته از اوایل اسفندماه با مشکل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس مواجه شدیم و از آن تاریخ به بعد آموزشها غیرحضوری و بهصورت مجازی بود اما شاهد رشد میانگین نمرات دانشآموزان پایه دوازدهم در امتحانات نهایی بودیم ضمن آنکه در گذشته ما حدود ۴۳۰ رتبهی کمتر از هزار در استان داشتیم که در کنکور امسال، تعداد رتبههای سه رقمی استان به ۵۰۷ رتبه رسیده است ولی منکر تحت تاثیر قرار گرفتن آموزش بخشی از دانشآموزان نیستیم».
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان عدالت آموزشی را یکی دیگر از اولویتهای آموزش و پرورش برشمرد و اظهار کرد: «عدالت آموزشی در همهی شهرها اجرا میشود لذا باید بسترهای لازم را در مدارس فراهم کنیم و برای دانشآموزانی که امکان استفاده از فضای مجازی را ندارند در مدرسه بهصورت حضوری آموزش داده شود».
وی ادامه داد: «میزان حضور دانشآموزان در مدارس در شهرها و مناطق مختلف متفاوت است بهطوری که در برخی از مکانها آمار حضور دانشآموزان در مدارس بیش از ۹۰ درصد است اما در مجموع میانگین حضور دانشآموزان در مدارس در استان بین ۳۵ تا ۴۰ درصد متغیر است».
حبیباللهی بیان کرد: «در استان کرمان نزدیک به هفتهزار و 800 مدرسه داریم که از این تعداد دو هزار و 100 مدرسه بالای ۱۰۰ دانشآموز دارد و مدارسی که کلاسهای آنها حضوری است از تراکم جمعیتی پایینی برخوردار هستند و پروتکلهای بهداشتی نیز در آنها کاملا رعایت میشود».
وی ادامه داد: «به دنبال این هستیم که فضای امنی برای جریان آموزش و یادگیری داشته باشیم لذا در این راستا شبکهی شاد راهاندازی شد و قطعا این نوزاد تازه متولد شده یکسری ایراداتی دارد که ظرف ۱۰ روز آینده بخشی از این مشکلات رفع خواهد شد و شاید تا سال تحصیلی بعدی نیز این روش آموزش مجازی همچنان برقرار باشد لذا باید فضای امن آموزشی را ایجاد کنیم».
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان دربارهی بستههای اینترنتی ویژهی دانشآموزان و معلمان نیز گفت: «بستههایی در اختیار دانشآموزان و معلمان سراسر کشور قرار گرفته است اما گلایههای پیرامون سرعت و دیگر مشکلات این بستهها وجود دارد که وزارت ارتباطات باید برای کاهش این مشکلات کمک کند».
وی دربارهی حجم این بستههای اینترنتی نیز گفت: «اگر مدیریت در مصرف وجود داشته باشد، قطعا حجم این بستهها مناسب خواهد بود ضمن آنکه حجم فیلمها و صداهای بارگذاری شده در شبکهی شاد بسیار پایین است و حجم کمی از اینترنت را مصرف میکند».
حبیباللهی با تاکید بر اینکه اثربخشی آموزش در فضای حقیقی بیشتر از فضای مجازی و خودآموزی است، بیان کرد: «برای دانشآموزانی که امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند، بستههای یادگیری در مدرسه به صورت الکترونیکی یا جزوه تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است».
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان درباره موراد ابتلای دانش آموزان به کرونا در مدارس استان نیز گفت: «قطعا موارد ابتلا به کرونا در مدارس داشتیم اما نمیتوان تایید کرد که حتما این افراد در مدرسه به این ویروس مبتلا شدهاند زیرا شرایط ایمن در مدارس ایجاد کردهایم و شیوهنامههای بهداشتی به طور دقیق در تمامی مدارس اجرا میشود و حتی نظارتها به گونهای است که اگر در کلاسی حتی یک نفر مبتلا داشته باشیم آن کلاس را دو هفته تعطیل و اگر در بیش از یک کلاس مبتلا به کرونا باشد، کل مدرسه را به مدت دو هفته تعطیل کردهایم». /پ
نظر خود را بنویسید