فردای کرمان – گروه اطلاعرسانی: مدیرکل استاندارد استان کرمان با بیان اینکه شهروندان هنگام خرید میتوانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانهی پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد مطمئن شوند، گفت: «در صورتی که کالای مشمول استاندارد اجباری با نشان استاندارد مشکلی داشته باشد، خریدار میتواند از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شمارهی ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کند».
به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی ادارهکل استاندارد استان کرمان، اسماعیل عاقلی بیان کرد: «طبق اعلام سازمان ملی استاندارد، شهروندان در هنگام خرید میتوانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانهی پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوند. همچنین در صورت غیراستاندارد بودن کالای خریداری شده نیز امکان شکایت وجود دارد».
وی توضیح داد: «شهروندان میتوانند شکایات خود را در زمینهی کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند، اما کیفیت لازم را ندارند یا هر مشکل دیگری در این محصولات وجود دارد، از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کنند. برای مثال ممکن است دوغی با علامت استاندارد کپک داشته باشد که در این صورت شهروندان میتوانند شکایت خود را به استاندارد ارائه کنند».
عاقلی افزود: «البته در مواردی ممکن است شکایت اصلا مورد قبول واقع نشود؛ چراکه مثلا در برخی موارد علت خراب شدن یک مادهی غذایی ممکن است مربوط به شیوهی نگهداری اشتباه آن باشد، نه استاندارد نبودن آن».
وی ادامه داد: «طرح شکایت از کالای غیراستاندارد، بسته به نوع تخلف ممکن است حتی منجر به پلمب یک واحد شود یا حتی اصلا مورد قبول واقع نشود». /پ
نظر خود را بنویسید