فردایکرمان ـ گروه جامعه: وزیر میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری با بیان این که دولت صرفا مسئول تبلیغات در حوزهی گردشگری نیست، گفت: «باید این واقعیت را بپذیریم که مقدار بودجهی حوزه تبلیغات بسیار اندک است به عنوان مثال، در حال حاضر، تمام بودجه تبلیغات خارجی ما به عددی حدود ۱۰ میلیارد تومان هم نمیرسد!».
مونسان همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به یزد اعلام کرد: «یزد بهعنوان شهر مقصد گردشگری در رعایت ضوابط بهداشتی ویژهی کرونا، الگویی برای کشور است».
به گزارش فردایکرمان به نقل از ایسنا سراسری، علیاصغر مونسان افزود: «در هیچ کجای دنیا همه تبلیغات حوزه گردشگری مربوط به دولت نیست، دولت باید در این خصوص یاریگر باشد اما از آنجایی که گردشگری هنوز همانند کشاورزی و صنعت در اولویت دولت نیست باید این واقعیت را نیز بپذیریم که مقدار بودجهی حوزه تبلیغات آن نیز بسیار اندک است».
مونسان با اشاره به محدود بودن بودجه مربوط به تبلیغات گردشگری در بخش خارجی، خاطرنشان کرد: «قطعا با این بودجه ناچیز نمیتوان اقدام زیادی انجام داد چرا که در حال حاضر تمام بودجه تبلیغات خارجی به عددی حدود ۱۰ میلیارد تومان هم نمیرسد و این مبلغ شاید حتی کفاف تهیه دو فیلم و بیلبورد تبلیغاتی در یک شبکه تلویزیونی برون مرزی را نمیدهد».
وزیر گردشگری به تنگنظری و محدودیتهای کشور در حوزه تبلیغات نیز اشاره کرد و گفت: «کشورهایی مانند ترکیه با تبلیغات بدون هیچ محدودیتی در خصوص گردشگری به نتایج بسیار خوبی دست یافتهاند اما متاسفانه در کشور ما، آن دسته از مسئولان و افرادی که منابعی در دست دارند، تبلیغات را سرمایهگذاری نمیدانند و تصورشان از تبلیغات دور ریختن پول و هزینه کردن بیمورد است».
وی تاکید کرد: «تا زمانی که این نگاه به تبلیغات اصلاح نشود، همچنان شاهد همین اوضاع هستیم ولی با این وجود نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده، هر چند باید بیش از پیش در این حوزه سرمایهگذاری کنیم».
مونسان به اقدامات این وزارتخانه در خصوص تولید محتوا، تهیه و توزیع تبلیغات و بروشورهای متعدد اشاره کرد و با بیان این که این اقدامات به تنهایی کفایت نمیکند، گفت: «تلاش کردیم از فضای مجازی نیز استفاده قابل توجهی داشته باشیم به عنوان مثال «ویزیت ایران» که پروتال جامعه گردشگری کشورمان در پنج زبان محسوب میشود، کار بسیار ارزشمندی برای معرفی کشورمان به جهانیان است».
وی اضافه کرد: «البته باید خاطرنشان کنم که بودجه حوزه تبلیغات از مبلغی حدود دو تا سه میلیارد تومان به مقدار ۱۰ میلیارد تومان کنونی افزایش یافته است».
وزیر میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهتمام به تبلیغات فضای مجازی در کشورهای جامعه هدف نیز خبر داد و افزود: «بهطور مثال نرمافزار رایج در کشور چین، «وی چت» است که در خصوص آشنایی و استفاده موثر از این نرمافزار اقدام کردهایم».
وی به استفاده از فضاها و بسترهای دیگری مانند یوتیوب نیز اشاره کرد و گفت: «سفارت ایران در چین در این خصوص برنامههایی را طراحی کرده و علاوه بر فضای مجازی، فمتورهایی بین کشور ایران و چین برقرار است که در ارتقای آمارهای گردشگری موثر بوده است».
وزیر گردشگری به اقدامات مشابه این وزارتخانه در مورد کشور عمان نیز اشاره و عنوان کرد: «البته کرونا موجب اختلال در این برنامهها شد اما اقدامات در این خصوص، به افزایش ۳۵۰ درصدی آمار گردشگران کشور عمان منتهی شد و انتظار داریم این برنامه را به شدت در کشورهای هدف گردشکری دنبال کنیم».
رعایت مطلوب پروتکلها در اماکن گردشگری یزد
مونسان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سفر اخیر خود به یزد، اظهار کرد: «در بازدید از اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی پروتکلهای بهداشتی در حد مطلوب ارزیابی شد»
وی با بیان این که یزد به عنوان شهر مقصد گردشگری در رعایت ضوابط بهداشتی الگویی برای کشور است، گفت: «یزد در بازدیدهای سرزده و در حوزه نظارت، عملکردی مطلوب در حوزه اقامت ایمن و گردشگری هوشمندانه داشته است»./الف
نظر خود را بنویسید