فردای کرمان – گروه جامعه: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: «مدیران مدارس نقش موثری در تحقق اهداف آموزشی و پرورشی دارند و نباید اجازه دهند حتی یک دانشآموز از چرخهی آموزش بازماند».
وی بر پیگیری سلامت روانی و جسمی دانشآموزان توسط مدیران مدارس تاکید کرد و افزود: «مدیر مدرسه باید از روند آموزش و یادگیری تکتک دانشآموزان و ارتباط موثر معلم با آنها اطمینان حاصل کنند».
به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندرینسب در گفتوگوی مستقیم با مدیران مدارس استان از طریق شبکهی شاد با تقدیر از تلاشهای سختکوشانهی فرهنگیان در شرایط کرونایی، اظهار کرد: «کرونا شاخص بسیار دقیقی برای سنجش قابلیتها و توانمندیهای فرهنگیان بود زیرا فرهنگیان در این شرایط جلوههایی از عشق و فداکاری را به نمایش گذاشتند».
وی با بیان اینکه ما مسؤول تربیت و آموزش دانشآموزان هستیم و باید از این آزمون سربلند بیرون بیاییم، افزود: «در این شرایط باید درک درستی از وظایف خود داشته باشیم تا خدایی ناکرده مدیون دانشآموزان و مردم کشور نباشیم».
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به مدیران مدارس توصیه کرد: «کرونا و شرایط ناشی از آن را به خوبی درک کرده و برای ارائهی خلاقیتهای فرایند یاددهی و یادگیری در زیستبوم کرونا تلاش کنید».
وی بر تقویت شبکهی ارتباطی و تعاملی با دانشآموزان تاکید کرد و افزود: «در زمان قبل ارتباط ما با دانشآموزان به صورت حضوری بوده اما با شیوع کرونا این ارتباط دچار اختلال شده، پس باید از هر راه و روشی که به تقویت ارتباط مدرسه، معلم و مدیر با دانشآموز میشود استفاده کنیم چراکه شناخت و ارتباط موثر لازمه تسهیل فرایند یاددهی یادگیری است».
وی بر حصول اطمینان مدیران، از وجود ارتباط بین اجزای شبکهی آموزشی تاکید کرد و افزود: «مدیر مدرسه باید از روند آموزش و یادگیری تکتک دانشآموزان و ارتباط موثر معلم با آنها اطمینان حاصل کنند».
اسکندرینسب با بیان اینکه نباید اجازه دهیم حتی یک دانشآموز از چرخهی آموزش خارج شود، گفت: «مدیر موفق کسی است که اگر هزار دانشآموز دارد، از وضعیت همهی آنها، مطلع باشد و دانشآموزان را گروهبندی کند و مسئولیت پیگیری روند آموزش هر گروه را بین معاونان و کادر اداری مدارس تقسیم کند».
وی بر رصد نحوهی حضور معلمان را در فضای مجازی به ویژه شبکه شاد توسط مدیران مدارس تاکید کرد و افزود: «توانمندسازی معلمان متناسب با شرایط فعلی کمافیالسابق به صورت مدرسهمحور در دستور کار قرار گیرد».
اسکندرینسب با بیان اینکه حفظ سلامت جسمی و روانی دانشآموزان در شرایط فعلی خط قرمز ما در آموزش و پرورش استان است، تاکید کرد: «مدیران مدارس پیگیر سلامت روانی و جسمی دانشآموزان در زیستبوم کرونا باشند». /پ
نظر خود را بنویسید